Lesújt a tolakodó hirdetőcégekre az Apple

Apple, iPhone 11
CUPERTINO, CALIFORNIA - SEPTEMBER 10: An attendee look at the new Apple iPhone 11 Pro during an Apple special event on September 10, 2019 in Cupertino, California. Apple unveiled several new products including an iPhone 11, iPhone 11 Pro, Apple Watch Series 5 and an updated iPad. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem tolerált többé az ujjlenyomatozásos követés a mobilappokban.
Vágólapra másolva!

Hiába kötelezte az alkalmazások fejlesztőit a magánszféra védelmével és adatgyűjtéssel kapcsolatos információk elérhetővé tételére az Apple, nem csökkent a mobilozók titkos és agresszív követése. A problémát sokszor nem is maguk az alkalmazások fejlesztői jelentik, hanem az olyan reklámcégek, amelyeknek a szolgáltatásait igénybe veszik az appjaikon belüli hirdetések megjelenítéséhez.

A kép csak illusztráció Forrás: AFP/2019 Getty Images/Justin Sullivan

Most tavaszi takarításba kezdett emiatt az Apple: minden olyan új appot vagy alkalmazásfrissítést visszautasít, amelyben megtalálhatóak bizonyos reklámcégek követésre használt komponensei, többek közt az Adjust SDK biztosan érintett. Ennek oka, hogy a tiltólistára került komponensek esetében az appok nem tájékoztatják a mobilozókat az eszközeik ujjlenyomatozásos módszerrel történő követéséről, továbbá ennek letiltására sincs lehetőség.

Mindez a tavasszal érkező iOS 14.5-től kezdve irrelevánssá válik: az Apple egyértelműen közölte, hogy egyáltalán nem fogja megengedni többé az ujjlenyomatozást használó követést az appokban.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!