Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Már tavaly megjelent az idei év egyik legjobb játéka

cyberpunk 2077 videojáték
Miss V megújult dizájnja a Cyberpunk 2077-ben
Vágólapra másolva!
A Cyberpunk 2077-ről már rengeteg teszt született és annál is több felháborodott írás a játék hibáiról, illetve annak javításairól, így nekünk szerencsére nem kell az alapokról kezdeni mindent, hiszen akit érdekel a játékos univerzum, az már biztosan tud mindent erről a darabjáról. Ezért aztán olyan szerencsések vagyunk, hogy írhattunk egy teljesen szubjektív tesztet a játékról.
Vágólapra másolva!

Fontos még az elején megjegyeznünk, hogy PS5-ön és PS4-en próbáltuk ki a játékot, így nem találkoztunk sem a PC-s, sem az Xbox-os hibákkal. A Sony konzoljain ugyanis elég rendesen futott a játék. Annyi hibát azért mi is tapasztaltunk, hogy sűrűn kellett mentegetnünk, mert néha azért kifagyott a játék és hogy PS4-en bizony a helyszín, vagy fejezetváltáskor bosszantóan sok ideig kellett nézegetnünk a töltő folyamatjelzőt, mert volt hogy fél percig is elmókolt a rendszer, mire továbbléphettünk.

Kezdjük inkább az elején és a jó dolgokkal, elvégre minden hibája ellenére egy jó játékról beszélünk.

A Cyberpunk 2077 világa remek lett.

Majdnem pont ilyen. Forrás: Origo

Már rögtön az elején olyan részletek kötötték le a figyelmünket, mint az étkező bódé oldalára kiragasztott matricák, vagy az igen változatos graffitik városszerte, de megemlíthetnénk az autókat, motorokat is, amik egyrészt nagyon széles választékban "elérhetőek" a játékban és ráadásul ugyanaz a típus megjelenhet az utcán szakadtan, de patika állapotban is.

A méret a lényeg

Az első igazi pofon már V – a főszereplő karakter – megalkotásakor jött. A "V" egyébként beszédes név, mert így jelentősen leegyszerűsítették a párbeszédeket, hiszen a "V" az lehet Viktor, vagy Viktória is. Ugyanis a játék előkészületeiben a játékos maga választtathatja ki a karaktere nemét.

Ő például egy lehetséges Miss V. Forrás: CD Projekt RED

És nem csak azt. Az arcvonásaitól a nemi jellegeink méreteiig minden testre szabható itt (itt jön a képbe az alcím, de ezt a tapasztalást meghagyjuk mindenkinek, aki még nem próbálta kia a játék karakterkreátorát). Ez már önmagában jókora mozgásteret ad a játékosnak, de aki mondjuk a World of Warcraftban azért választott női karaktert, hogy ne kelljen órákon, napokon át egy férfi karakter hátsó felét bámulnia, annak gyorsan jelezzük, hogy ebben a játékban, hacsak nem nézünk tükörbe, legtöbbször maximum a főhős kezét látjuk, hiszen az ő szemeivel pislogunk a világra.
Ettől függetlenül mi is elmolyoltunk egy jó ideig a karakterkreátorral, de amikor végre elkészültünk, neki is ugortunk Night City éjszakai életének.

Lehet a több kevesebb?

Az első pár küldetés alatt éreztük, ahogy a Cyberpunk 2077 gyakorlatilag ránk nehezedik. Akármerre indultunk jöttek a telefonhívások, üzenetek, hogy hol milyen mellékszálak, kiegészítő küldetések, vagy csak egyszerű pénzkereseti lehetőségek várnak ránk. Mielőtt teljesen begolyóztunk volna, úgy döntöttünk, hogy mivel a sztori csattanóit úgysem akarjuk ebben a tesztben lelőni, ezért elengedjük a főszál hajszolását és megpróbálunk egy kicsit csapongani a világban.

A csapongásra bőven van hely. Forrás: CD Project RED

Így aztán egy ideig remekül szórakoztunk a szervezett bűnözés felszámolásával, a piti bűnözők megregulázásával és a piroslámpás negyedek látogatásával, ekkor viszont szépen lassan kezdett a játék időpocsékolássá válni a dolog, mert ezek a mellékszálak – mint a legtöbb open world játék esetében – eléggé egy kaptafára készülnek, ha van is köztük egy-egy érdekesebb, sajnos mind túl rövid ahhoz, hogy igazán élvezhető legyen. Ezért visszatértünk a főszálakhoz. Összességében azért elmondhatjuk az alcímben feltett kérdésre reagálva, hogy igen, itt a sok mellékszál kicsit összezavarta a főszál élvezhetőségét, bár az érdekes volt, hogy a mellékkarakterek sem csak 5 percre voltak jelen V életében, hanem újra és újra feltűntek, ahogy próbáltunk haladni a fő cél felé.

Johnny Silverhand a Cyberpunk 2077-ben. Forrás: CD Projekt Red

Bár sok esetben elég felszínesek a párbeszédek és a karakterek, akikkel interaktálhatunk, az is nagyon sokat lendített a játékkedvünkön, hogy haladunk egy történet íven és bizonyos szereplőket már kezdtük megkedvelni, vártuk, hogy mikor bukkannak majd fel újra. Sajnos a Keanu Reeves által szinkronizált Johnny Silverhand nem tudott minden szituációban meggyőzni minket arról, hogy újra találkozni szeretnénk vele, bár kétségkívül voltak erősebb pillanatai.
Néha sajnos olyan érzésünk volt, hogy a fontosabb szereplők története, személyisége is csak éppen annyira volt kidolgozva, amennyire erre szükség volt a megjelenésük szempontjából. Nem éreztük, hogy Judy, Takemura vagy Wakako Okada a V-vel történő interakciókon túl is "léteznek". Márpedig szerintünk egy játék igazi erőssége abban rejlik, hogyan képes bemutatni és felhasználni a szereplők közti kapcsolatokat. Ez az a tényező lenne az, ami azzal jár, hogy miután vége a játéknak, az ember olyan szomorúságot érez, mint egy jó könyv végén.

A Playstation 5 jól vizsgázott

Minket nagyrészt elkerültek az internet-szerte keringő felháborodást kiváltó hibák, glitchek és a bugok. Előfordult persze, hogy kétszer kaptunk egy mellékküldetést, amit aztán nem tudtunk végigkövetni, hogy karakterek jelentek meg előttünk a semmiből, esetleg, hogy a játék felénél V kopasz lett, de ezeken kívül egyetlen igazán bosszantó dologgal találkoztunk.

Nevezetesen, hogy teljesen random napjában többször lefagyott és újraindult a játék, bukva a legutolsó mentés óta eltelt játékba fektetett időt.

Cyberpunk 2077, összegzés

Óriási elvárásaink voltak a Cyberpunk 2077-tel szemben. Nagyon régóta vártuk, mert egy rendkívül izgalmas világot harangoztak be az előzeteseiben. Most, hogy kipróbáltuk, el kell mondanunk, hogy sok tekintetben sikerült is teljesítenie az elvárásainkat viszont sok ponton sajnos elmaradt tőle. Azt nem tudjuk, hogy mit tartogat majd számára a jövő, hiszen biztos, hogy a fejlesztő nekifut az online multiplayer verziónak, ami a Red Dead Redemtion-t például az egekig emelte. De bármi is történik majd ezzel a játékkal, biztos, hogy teletűzdelik majd jobban kidolgozott karakterekkel, illetve több összefüggő történetszállal. Ami csak jót tesz majd neki.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről