Bár a Huawei elég régóta szenved a nyugati piacokon az amerikai korlátozások következében, ennek ellenére figyelemreméltó módon a gazdaságilag is nehéz, világjárvány miatt különösen problémás második negyedév során a mobilpiac legnagyobb szereplőjévé vált. A Canalys elemzőcég szerint a Huawei a legtöbb okostelefont adta el a vizsgált időszakban: 55,8 milliót, míg a Samsung 53,7 milliót.
A Huawei nyugati piaci eladásai arányaiban folyamatosan csökkennek, mostanra az eladott eszközök több mint 70 százaléka Kínában talált gazdára. A Samsung eladásait eközben nagyon megzavarta a koronavírusjárvány, éves szinten 30 százalékos a csökkenés (de közben maga a Samsung remekelt, és növelte a nyereségét).
A Canalys szerint a világjárvány nélkül a Huawei nem vált volna a legnagyobbá a piacon, a Samsung számára ugyanis az a probléma, hogy Kínában 1 százalékos piaci részesedése sincs, miközben a fő piacát jelentő Európát, Amerikát, Indiát és Brazíliát különösen érintik a járvány okozta hatások. Az elemzők szerint hosszú távon nem tudja majd tartani az előnyét a Huawei, amint a nemzetközi piacok magukra találnak, gondban lesz a cég. A Canalys azt mondja, ez egyben a rivális kínai gyártóknak is nagy lehetőség.