A Netflixhez és YouTube-hoz hasonló videostreamelők után újabb és újabb jelentős adatforgalmat generáló szolgáltatások tesznek lépéseket az internetes adatforgalmuk csökkentése érdekében. A PlayStation Network letöltési sebességének korlátozását követően most a vezető digitális számítógépes játékbolt is bejelentette, hogy az internetes infrastruktúra tehermenetesítése céljából átmeneti lépéseket tesz.
Szerencsére nem kell megijedniük a számítógépes játékosoknak, a Valve tulajdonában lévő Steam egyelőre nem fogja szándékosan limitálni a játékok letöltési sebességét. Helyette a hozzájuk érkező frissítéseken fog spórolni: a kliensprogramja csak az olyan játékokhoz tölti majd le automatikusan a patcheket, amelyekkel a gamerek az előző három napban játszottak.
A többi játék esetében manuálisan kell majd elindítani a frissítések letöltését.
Ettől függetlenül persze a játékosok egyes esetekben jelentős lassulásokat tapasztalhatnak a steames letöltések során, ám ezek a hálózati infrastruktúra terheltségére vezethetőek vissza. Nagyon alacsony sebesség esetén érdemes lehet megpróbálkozni a letöltési régió átállításával a Steam beállítóablakában.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!