Túlságosan nagy publicitást ugyan nem kapott az ötlet, azonban az elmúlt közel tíz évben több gamepadeket fejlesztő cégnél is felmerült, hogy a kéz izzadását vagy a pulzust mérni képes hardvert lehetne építeni a játékvezérlőkbe. Ez új lehetőségeket nyitna a fejlesztők előtt, például lehetővé tenné a játékok nehézségi fokának automatikus állítását, de éppen érdekes partijátékok létrehozására is lehetőséget adna.
Az ötlettel először a Sony állt elő, azonban a funkció végül nem került be a PlayStation 4-hez készített DualShock 4 gamepadbe, később pedig a Valve is játszott az ötlettel a saját játékvezérlőinek tervezésekor. Egy friss szabadalom alapján úgy tűnik, hogy az előbbi még nem tett le teljesen a koncepcióról, pár napja beadott egy szabadalmi kérvényt az USA-ban a „biovisszajelzés" nevű funkcióról.
A Sony megoldásának lényege, hogy a gamepad tenyérrel érintkező részei képesek lennének mérni az elektrodermális aktivitást és a szívverést, az adatokból következtetéseket lehet levonni, hogy mennyire szorong a gamepadet tartó személy.
Ezt a két módszert a poligráfok is használják.
A szabadalom leadása persze nem jelent garanciát arra, hogy a remélhetően napokon belül bemutatkozó PlayStation 5 gamepadje tényleg rendelkezni fog ilyen képességekkel, főleg mikor a Sony állítólag nagy bajban van a konzol árának meghatározásával. A gamepad extráin való spórolás egy ilyen helyzetben vonzó lehet a döntéshozók számára, főleg mivel a rivális Xbox Series X játékvezérlője nem kínál majd efféle funkciókat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!