A jelenlegi generációs játékkonzolok egyik érdekes újítása az volt, hogy a gamerek képessé váltak már azelőtt elindítani a játékokat, hogy azok teljes mértékben letöltődtek volna a gépük háttértárára. A funkció elsőre nem tűnik eget rengetőnek, azonban nagyon jól jöhet azoknak, akik tűkön ülve várnak rá, hogy nekiállhassanak játszani valamivel, vagy éppen csak lassú netkapcsolattal rendelkeznek.
Az XDA Developers beszámolója alapján a jövőben az Androidba is megérkezhet ez a funkció, bár várhatóan nem az idén piacra kerülő Android 11-ben, realisztikusan inkább csak a jövő érkező Android 12-től kezdve válhat elérhetővé.
A funkciót az Incremental File System virtuális fájlrendszerrel kívánja megvalósítani a Google, a tervek szerint az óriási játékokat 100 darabnál kevesebb, de legalább 10 MB méretű blokkokra kellene szabdalniuk a fejlesztőknek. Ha elérhetővé válik a lehetőség, akkor a fejlesztők részéről minden bizonnyal jelent majd némi manuális munkát a támogatása.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!