Kiperelte a fogorvos a praxisát kritizáló adatait

Dentist check up and repair tooth of young girl Teenage Girls Women Females Dental Health Toothache Clinic Medical Exam Young Adult Smiling Explaining Listening Examining Working Hygiene Technician Customer Healthy Lifestyle Backgrounds Caucasian Ethnicit
Dentist very carefully check up and repair tooth of his young female patient
Vágólapra másolva!
Nem volt hajlandó kiadni az információkat a Google.
Vágólapra másolva!

A Google Térképen megtalálható üzleteket mind véleményezhetik a felhasználók, csillagos és szöveges értékelést is írhatnak a tapasztalataikról. Ez áldás és átok is lehet, hiszen a remek értékelések nulla reklámköltség mellett segíthetnek növelni a cégek forgalmát, viszont az érthetetlenül negatív értékelések veszteségeket okozhatnak. Az sem hallatlan, mikor egy vállalkozást a konkurenciája próbál szisztematikusan lejáratni.

Forrás: Getty Images/iStockphoto/Lucky Business

Ausztráliában most precedens értékű ítélet született, egy bíró kötelezte a Google-t, hogy adjon át minden adatot egy fogorvosról negatív értékelést hagyott kommentelőről. Az anonim értékelő azt írta a véleményében, hogy Dr. Matthew Kabbabe rendelőjében „extrém kínosan és kényelmetlenül" érezte magát, plusz a komplett fogászati beavatkozás időpazarlás volt, így nem ajánlja senkinek, hogy hozzá menjen a fogászati problémáival.

Kabbabe visszautasítja a vádakat, rágalmazásnak tartja a véleményt, és be kívánja perelni a szerzőjét.

Az orvos ügyvédje elsőként a Google-t kereste meg a kéréssel, hogy leplezze le a felhasználót, hiszen ez szükséges a polgári per elindításához. A vállalat erre nem volt hajlandó, így az ügyvéd jogi útra terelte a kérést, a bíró pedig most kötelezte a Google-t a releváns felhasználói adatok kiadására.

Az adatokból jó eséllyel kideríthető a vélemény írójának kiléte.

Viszont ha a fogorvosnak sikerül is beperelnie a vádlóját, a vélemény szubjektivitása miatt akkor is erősen kérdéses lehet az ügy kimenetele. A bírónak úgy kell megítélnie a helyzetet, hogy a páciens az őszinte véleményének puszta kifejezése helyett alaptalanul és ártó szándékkal írt rossz véleményt a doktorról és a munkájáról.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!