Az évek óta csúnyán veszteséges LG Mobile radikális lépéseket tesz az idei évtől kezdve a nyereségességének visszaállítása érdekében. A legtöbb vásárlót érintő változás, hogy befejezi házon belül a belépőkategóriás és középkategóriás eszközök tervezését, helyette a megfizethetőbb telefonok elkészítését rábízza más gyártókra, azok lényegében licencelhetik majd a márkanevét.
Nem világos, hogy a gyártó mennyire kívánja kivenni a részét a másoktól származó LG okostelefonok szoftverének elkészítéséből, azonban feltételezhető, hogy biztonságos lesz megvásárolni ezeket a modelleket. A stratégiai döntés potenciális jó hír lehet a fogyasztóknak, hiszen az olcsóbb mobilokra szakosodott gyártók jóval kompetitívebb modelleket lehetnek képes piacra dobni, mint maga az LG.
Már az idei évben 20-34 millió mások által készített mobil értékesítésével számol a vállalat.
A másik fontos változás az LG stratégiájában, hogy az abszolút csúcsmobiljait a jövőben kizárólag Európában és Észak-Amerikában forgalmazza majd, más régiókban csak felsőkategóriás modellekkel lesz jelen. A hazája is ilyen, nem fogja Dél-Koreában árulni a legdrágább megoldásait, mert aránylag árérzékeny piacról van szó.
Az LG Mobile reményei szerint az új stratégiájának köszönhetően 2021-ben nyereségessé válhat a működése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!