A SuperData nemrég bemutatta az XR Dimensions névre keresztelt piackutatási platformját. A videojátékok szektorában piackutatásra koncentráló cég betekintést nyújtana a részvényeseknek a VR és az AR piacokon a színfalak mögé.
Miközben a legtöbb szakértő szerint a virtuális valóság szektora valósággal szenved az érdeklődés és a felhasználók hiányától, addig a SuperData szerint szárnyal. A hardverbevételek állítólag 31 százalékkal, 2,1 milliárd dollárra nőnek idén, főként az Oculus Quest és az üzleti szektor nyitása miatt.
A SuperData a kiterjesztett valóságot pedig egyenesen mainstream platformnak tartja, több mint 2 milliárd felhasználóval. Elsősorban olyan appok miatt, mint a Snapchat vagy a Pokémon GO.
Bár a csapat nagyon optimista a VR és az AR jövőjével kapcsolatban, egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy melyik oldalnak van igaza. Az viszont biztos, hogy a virtuális valóság egyáltalán nem lett olyan siker, mint azt néhány éve várták.