Per lett a 425 millió forintos játékkarakter elvesztéséből

kína bíróság tárgyalás videokonferencia
Online videokonferencián keresztül történt az eset tárgyalása
Vágólapra másolva!
Érthető, bár a pénz nem probléma a kínai gamernek.
Vágólapra másolva!

Nem volt túlságosan jó éve a kínai videojáték-iparnak: először az illetékes hatóság hónapokon keresztül nem volt hajlandó egyetlen új videojáték megjelenését sem engedélyezni az országban, nemrég pedig a gyerekek és fiatalkorúak védelme érdekében a kormány kemény szabályokat hozott az online videojátékozás szabályozására.

Online videokonferencián keresztül történt az eset tárgyalása Forrás: Szecsuan Legfelsőbb Bírósága

Szó mi szó, tényleg vannak bajok az országban, most jött egy extrém példa a túl komolyan vett online játékra. A South China Morning Post beszámolója szerint egy kínai férfi pert indított az egyik ismerőse és a NetEase játékkiadó ellen, miután kölcsönadott az illetőnek egy 1,4 millió dollár (425 millió forint) értékű karaktert a Justice Online MMORPG-ben, ám amikor a barátja vissza akarta adni neki azt egy 55 ezer dolláros (17 millió forintos) játékosok közti tranzakció keretén belül, akkor félreírta a vételi árat, így valaki lecsapott a karakterre 552 dollárért, olyan 168 ezer forintért.

Az összegekből nyilvánvaló, hogy sem a játékkarakter tulajdonosa, sem pedig az ismerőse nem munkás családból származnak.

A Justice Online játékosok közti tranzakciói mindig véglegesek, így karakter tulajdonosának bíróságra kellett mennie, hogy visszaszerezze az extrém drága karakterét. A bíróság döntése értelmében a NetEase-nek vissza kellett azt szolgáltatnia a tulajdonosának, azonban a felperes kénytelen volt 13 ezer dollárnyi, közel 4 millió forintnyi fájdalomdíjat fizetni annak a szerencsés játékosnak, aki megvette „bagóért" a karakterét.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!