Türelmi időt kínál az előfizetésekhez az Apple

2019.09.15. 12:07

Nem szakítja meg azokat rögtön, ha nem sikerül levonni a díjat.

A héten újabb kényelmi újítást vezetett be az App Store-ban az Apple, amellyel a fejlesztők ideális esetben nagyobb arányban megtarthatják a periodikusan megújuló előfizetésekkel rendelkező ügyfeleiket, amennyiben azoktól nem sikerül az előre meghatározott időpontban levonni az éppen esedékes díjat. A díjlevonás több okból is meghiúsulhat, például a lejárt kártyaadatok, a napi kártyalimit túllépése, az ürességtől kongó bankszámlák, vagy a fizetési rendszerek üzemzavarai is keresztbe tehetnek az automatikus terheléseknek.

A kép csak illusztrációForrás: Picjumbo.com / Pexels

A türelmi időszak lényege, hogy amennyiben nem sikerül levonni az éppen esedékes díjat, akkor az ügyfelek egy darabig még használhatják a prémium appot, vagy az alkalmazás prémium változatát. Amennyiben havonta megújuló előfizetésről van szó, akkor hat nap, míg a hosszabb időnként megújuló előfizetések esetén tizenhat nap a türelmi idő. Ha a türelmi időszak alatt sem sikerül levonni az előfizetési díjat, akkor megszűnik az előfizetés.

Az elképzelés nem hallatlan, a saját szakállára például a Spotify is kínál türelmi időszakot az előfizetőinek.

A fejlesztők szabadon eldönthetik, hogy engedélyezik-e a türelmi időszakot az előfizetést kínáló alkalmazásaikban, az Apple egyetlen appnál sem aktiválja automatikusan az opciót. A cég által kínált türelmi időszak természetesen csak akkor áll(hat) rendelkezésre, ha az előfizető az App Store-on keresztül fizeti ki az előfizetési díjat.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!