Bárki viszontláthatja magát a netes hirdetésben

2019.09.10. 08:06

Többek közt a Facebookot is beperelné egy amerikai műsorvezető.

Könnyű dolguk van a rosszindulatú hirdetőknek az internetes reklámjaik elkészítésekor, egyszerűen lelopják az internetről az illusztrációs képeket. Az elmúlt években biztosan sokan láttak például olyan reklámot, amelyben a Google Glass valamelyik termékfotójával jogtalanul visszaélve azt hirdette egy sarlatán, hogy a csodamódszerével pár nap alatt bárki megtanulhat folyékonyan beszélni valamelyik népszerű idegen nyelven.

Mark Zuckerberg a HarvardonForrás: AFP/2017 Getty Images/Paul Marotta

Ennek a súlyosbított esete, mikor közszereplők vagy hírességek fotóival élnek vissza a hirdetők, hiszen ezzel azt a benyomást keltik, mintha a közismert személy az ügyfelük, vagy éppen a termékük hivatalos reklámarca volna.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sunny day = sun dress !!!! ☀️ #fox29goodday @fox29philly

Karen Hepp (@karenfox29) által megosztott bejegyzés,

Ez történt az elmúlt időszakban az amerikai Fox 29 tévécsatorna egyik műsorvezetőjével, Karen Hepp egyik fotóját többek közt társkeresős hirdetésben, és merevedési zavarra megoldást kínáló szérum reklámjában is felhasználták. Emellett képmegosztókon és pornóoldalakon is feltűnt, bár nem erotikus fotóról van szó. Hepp persze semmire sem adott engedélyt.

A kérdéses fotó a háttérből ítélve egy élelmiszerboltban készült róla, de nem emlékszik rá, hogy ki, hol és mikor készítette.

A fotó hirdetésekben és képgyűjteményekben való felhasználása miatt Hepp most pert kíván indítani a Facebook, a Giphy, az Imgur, a Reddit, továbbá egy pornómegosztó ellen: egyrészt szeretné, ha azonnal és örökre eltávolítanák a fotót a platformjaikról, másrészt pedig összesen 10 millió dollár (3 milliárd forint) kártérítést kér, mivel szerinte

helyrehozhatatlan kár keletkezett a megítélésében.

Heppnek jó esélye van rá, hogy nem fog tárgyalási szakaszba eljutni az ügy, a releváns törvény szerint ugyanis a portálok nem felelősek a felhasználók által feltöltött tartalmakért. Helyettük a hirdetéseket feladott, vagy a fotót megosztott illetőket kellene beperelnie.

Ez teljesen független attól, hogy a portálok tettek-e szert bevételre a fotó, továbbá a fotót használó reklámok megjelenítéséből.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!