Kikelt a Google ellen a faültető kereső

2019.08.12. 18:06

Bepanaszolja az Európai Bizottságnál az Android keresőválasztója miatt.

Néhány nappal ezelőtt kínos nevetgélést keltett, hogy a 4,3 milliárd eurós versenyhatósági bírságának hatására a Google ugyan kénytelen lesz bevezetni az Androidban a rendszerszintű keresőválasztó képernyőt, azonban ezt versenyellenesnek tűnő módon kívánja megtenni.

A kép csak illusztrációForrás: Getty Images/iStockphoto/Martin Dimitrov/Martin-Dm

A cég nagy ötlete, hogy a képernyőn a Google kereső mellett csak három másik keresőmotor kaphat helyet, ezeket pedig minden egyes európai országban licitálásos alapon fogja kiválasztani. Magyarán mikor a mobilozók megkezdik az új telefonjaik beállítását, akkor a Google, továbbá a három legtöbbet fizetett riválisa közül választhatnak majd

Így néz majd ki az Android keresőválasztó képernyőjeForrás: Google

A képernyőt rögtön demonstrálta is a cég, a példaként készített illusztráció képen a Qwant, az Ecosia, továbbá a Yahoo volt látható a Google mellett. A kép rögtön két szempontból is érdekes: a Yahoo keresési találatait már régóta a Microsoft Bing szolgáltatja, de ami ennél is jobb, hogy a Qwantnak és az Ecosiának

a valóságban jó eséllyel nem lesz pénze bevásárolni magát a keresőválasztó képernyőre.

A profitjának nagyobbik részét fák ültetésére eljótékonykodó Ecosia most nyíltan fel is szólalt a böngészőválasztó képernyő ügyében: be fogja panaszolni miatta a Google-t az Európai Bizottságnál, amely korábban kiszabta rá a gigabírságot.

Az Ecosiának három nagy problémája van:

  • a licitálós módszert általánosságban véve a Google és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás szembeköpésének tartja;
  • a licitálós módszer a cég szerint a profitközpontú keresőket részesíti előnyben, a Google-nek való fizetés helyett továbbra is faültetésre kívánja költeni a felesleges pénzét;
  • a képernyőre csak három riválist felengedő módszer versenyellenes, hiszen mesterségesen hiányt generál a választási lehetőségekből, ezzel megnehezítve a Google kisebb riválisainak a boldogulását.

Az Ecosia azt állítja, hogy a felhasználók 45 keresésenként képesek elég bevételt generálni számára egy fa ültetési költségének a fedezésére, mostanra pedig már világszerte 62 millió fát ültettek a segítségével.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!