A nagy youtuberek egyenlőbbek a kis youtubereknél

2019.08.10. 12:23

Eddig is sejthető volt, most moderátorok vallottak a jelenségről.

Nagyon rég nyilvánvalóvá vált, hogy a YouTube túlságosan nagyra nőtt: a rengeteg moderátor és az automatizált moderálási rendszerek nem képesek rendet tartani a videomegosztón, ráadásul a cégnek még politikailag is manővereznie kell az extra botrányok elkerülése érdekében. A technikai jellegű gondokon, és a szabályainak szubjektív értelmezéséből fakadó problémákon túl mára számos youtuber és néző a videomegosztó szemére vetette, hogy látszólag egyáltalán nem is érdekli a videók és a kommentek moderálása, az egyetlen célját a bevételének a maximalizálása jelenti.

PewDiePieForrás: PewDiePie

Ezt a sanda gyanút most a több a YouTube-nál jelenleg dolgozó vagy korábban dolgozott moderátor is megerősítette. A Washington Post által meginterjúvolt tizenegy személy szerint a nagy közönséggel rendelkező youtuberek szinte bármit megtehetnek, hiszen sok hirdetési pénz hoznak a konyhára, konkrét példákként Logan Paul, Steven Crowder és PewDiePie csatornáit hozták fel.

Amennyiben a nagy halak megsértik a YouTube feltételeit, akkor a szimpla moderátorok nem is tehetnek semmit, a problémákat és a javasolt büntetéseket felsőbb szintre kell küldeniük.

Az ott lévő döntéshozók vagy a szőnyeg alá söprik a gondokat, vagy kiszabnak valami látszatbüntetést, például rövid időre kikapcsolják a csatorna monetizációját.

Egy ilyen büntetés a kis halaknak nagy fejfájást okozhat, a nagy halakat viszont nem zaklatja fel, mivel ők a bevételeik jókora részét a videóikban lévő szponzorációkon keresztül szerzik, ezekhez nincs köze a YouTube-nak.

Nagyon ritka, hogy a YouTube kénytelen valamiféle érdeminek mondható büntetést kiszabni a nagy halakra, és ez csak akkor szokott megtörténni, mikor túlságosan sok negatív sajtót kapnak valamiféle mutatványuk után, vagy a nagy hirdetők fellázadnak, és felfüggesztik a YouTube-on a reklámkampányaikat. A legutóbbi ilyen alkalom a YouTube pedofilbotrányakor volt.

A beszámoló szerint a YouTube moderátorainak jókora része külsős cégeknél dolgozik, és nevetségesen magas kvótákat kapnak, hogy naponta hány videót kell átnézniük szabálysértések után kutatva, olyan 120 körül van az érték. Ez nem realisztikus, így a komplett videók átnézése helyett inkább csak beléjük pörgetnek a moderátorok, nem képesek tisztességesen elvégezni a munkájukat.

A YouTube tagadja a kvótázást, bár a moderátorok nem állították, hogy maga a cég adná ki ukázba a napi átnézendő videók mennyiségét:

a kvótát valószínűleg a munkáltatóik találták ki.

Arról nem beszélt a YouTube, hogy vajon miféle oka lehet a kvóta kitalálásának, de jogos a feltétezés, hogy a YouTube-bal kötött szerződésükben lévő valamelyik kitétel sarkallhatja őket a moderátorok eszement hajszolására.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!