Még mindig az Apple az úr az okosórák piacán

2019.08.09. 20:48

Továbbra is az Apple a legkedveltebb márka a szektorban, a Samsung viszont megelőzte a Fitbitet.

Időbe telt, mire beindult az okosórák piaca, mostanra viszont nagy sikernek számítanak az effajta viselhető eszközök, a szektor pedig egyre csak növekszik.

A Strategy Analytics legutóbbi jelentése szerint az idei második negyedévben 44 százalékkal több okosórát szállítottak le világszerte. Ez 12,3 millió darabot jelent, amelynek majdnem a felét, 5,7 millió darabot az Apple adta el.

Forrás: Mashable

Bár egyre több a cég a piacon, az Apple éves szinten növelte a piaci részesedését, immáron 46,4 százalékra. A fő kihívója itt is a Samsung, amely már a piac 15,9 százalékát mondhatja magáénak, jelentősen emelkedő eladásokkal.

A Fitbit eközben tovább szenved majd, az eladásai csökkentek, a piaci részesedése 10 százalék alá esett. Az „olcsó" Fitbit Versa Lite ára nem volt elég kedvező, a Vera sem hozta el a várt sikereket, és nagy kérés, hogy a második-generációs modell mit ér majd, főleg úgy, hogy a Fossil és a Garmin is egyre érdekesebb okosórákat villant. Természetesen a Galaxy Watch Active 2 érkezése sem segít a Fitbiten.