Leesett a kínai videósnő digitális sminkje

biluo doyu
Az igazi Biluo balra, a retusált Biluo jobbra
Vágólapra másolva!
Sokkot kaptak a nőbe addig szerelmes férfiak.
Vágólapra másolva!

A többség mostanra jó eséllyel találkozott a mobilos szépítő filterekkel, az okostelefonok jókora részében bekapcsolható, hogy a szelfizéskor retusálja a képeket a kameraszoftver. A fotókról ugyan mindig megállapítható a retusálás ténye, ám ettől függetlenül a hölgyek körében rendkívül népszerű a funkció.

Az igazi Biluo balra, a retusált Biluo jobbra Forrás: Doyu

Az általunk látott szépítő filterek viszont semmiségek ahhoz képest, ami Kínában folyik: az országban komplett iparág épült a retusálószoftverek köré, olyan megoldásra is előfizethetnek az érdeklődők, amely valósi időben átmaszkírozza őket a videókon vagy a közvetítéseken. Ilyen alkalmazást használt az élő videoközvetítésekre szakosodott a Doyu portál egyik vloggere is, „Qiao Biluo felség" néven futó internetes híresség az „édes és gyógyító hangjáról", továbbá vonzó arcáról ismert.

A nő eddig jól megélt a videózásból, a jelek szerint belé szerelmes férfiak a VIP chatszobájába belépve csak úgy árasztották felé az adományokat, az egyik rajongótól egyszer bő 4 millió forint „borravalót" kapott.

A napokban viszont kitört a botrány: technikai malőr lépett fel az élő közvetítés során, és kikapcsolt a Biluo által használt szépítő filter. A huszonévesnek tűnő, fiatal lányba szerelmes férfiak jókora részét sokkolta, hogy valójában egy 58 éves, bár a korához képest fiatalos arcú nő járatta velük a bolondját.

Egyes vérig sértődött férfiak még a neki küldött adományokat is letiltották.

A botrány megosztja a kínai internetezőket: egyesek szerint Biluo szégyellhetné magát, hogy ilyen csúnyán átverte és megkopasztotta a férfiakat, míg mások szerint a palira vett férfiak önmagukon kívül senkit sem hibáztathatnak.

Bilou a jelek szerint végső soron nem jött rosszul a botrányból, hiszen hiába veszített el rengeteget az eredeti 100 ezer feliratkozójából, a hirtelen jött médiahírnév hatására mostanra már 650 ezer követőnél jár.

Persze nem valószínű, hogy a jövőben számíthat 4 milliós adományra, de ha képes a sokkal több követőjéből szponzorokon keresztül reklámpénzt faragni, akkor egyáltalán nem biztos, hogy kénytelen lesz visszatérni a munkaerőpiacra.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!