Per indult Ausztráliában a Samsung ellen, a fogyasztóvédelmi hatóság szerint a vállalat megtévesztő módon reklámozza a mobiljainak vízállóságát. A felső kategóriás készülékei esetében azt állítja, hogy azok IP68 minősítésűek, így másfél méteres mélységben olyan fél órán át nem áznak be.
Ez önmagában igaz lehet, de a fogyasztóvédelem szerint a Samsung nem emeli ki, hogy a tesztelés során tiszta édesvizet használ, nem pedig mondjuk tengervizet. Viszont a készülékek reklámjaiban rendszeresen azt sugallja a fogyasztóknak, hogy nyugodtan használhatják a készülékeket a tengerparton vagy a medencék közelében, pedig ez így nincs rendjén: a kezelt vagy sós vízben közel sem garantált, hogy tényleg a hirdetett módon bírják majd a strapát az eszközök, pedig a vízkárra nem vonatkozik a garancia.
A fogyasztóvédelem szerint a Samsung unfair versenyelőnyre tehetett szert az efféle reklámokkal.
Az elvárhatónak megfelelően a Samsung tagadja, hogy félrevezetőek lennének a reklámjai, továbbá az állítása szerint az ingyenes javítási szolgáltatásait mindig konzisztensen, a helyi törvényeknek megfelelően nyújtja. A cég szerint elsődleges fontosságú számára az ügyfél-elégedettség, meghibásodások esetén az ügyfelek érdekeit előtérbe helyező eljárás.
Viszont ez nem jelenti azt, hogy ingyen javítaná a vízkáros mobilokat, noha a hatóság szerint előállhat olyan helyzet, mikor a reklámjai miatt történhetnek káresemények.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!