Nem tett le a reklámblokkolók kivéreztetéséről a Chrome

google nexusx telefon címlapon
SAN FRANCISCO, CA - SEPTEMBER 29: The Google logo is displayed on the new Nexus 5X phone during a Google media event on September 29, 2015 in San Francisco, California. Google unveiled its 2015 smartphone lineup, the Nexus 5x and Nexus 6P, the new Chromecast and new Android 6.0 Marshmallow software features. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mindeközben alaposan kiszúrhat a rivális reklámcégekkel.
Vágólapra másolva!

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Google hamarosan ki fogja mutatni a foga fehérjét a reklámpiacon, a Chrome piacvezető pozícióját kihasználva az internetezőkkel és a rivális reklámcégekkel is alaposan kiszúrhat. Május elején a netezők magánszférájának védelmét hangoztatva bejelentette, hogy a Chrome valamikor a nem túlságosan távoli jövőtől kezdve elkezdni majd többé-kevésbé blokkolni a felhasználókat követő hirdetőcégek követését. Ez elsőre jól hangzik, de a hírek szerint a saját netezőkövetését a gyakorlatban nem fogja érinteni a lépés, azaz a „fogyasztóvédelmi" változtatásaival valójában csak a rivális reklámcégeket fogja versenyhátrányba hozni.

Forrás: AFP/Justin Sullivan

Mindeközben a vállalat most újból megerősítette, hogy a felhasználók által telepített reklámblokkoló bővítményeket is ki kívánja véreztetni: a Chrome programozási felületeinek a megváltoztatásával 30 ezerre fogja limitálni a blokkolási listákba betehető szabályok mennyiségét. Összehasonlítási alapul a blokkolók által széles körben használt EasyListben jelenleg 75 ezernél is több szabály található.

A magyarázat szerint pusztán azért limitálja a listaméretet a Chrome, hogy a reklámblokkolók ne lassítsák le túlságosan a böngészőt.

Érdekes kérdés, hogy vajon a reklámblokkolók, vagy a weblapokon megjelenő reklámok lassítják-e jobban a Chrome-ot.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!