A Mortal Kombat még mindig a videojátékok csúcsa

Mortal Kombat 11, játék, game, verekedés
Nem sakk....
Vágólapra másolva!
Vannak olyan játékok, amelyek nevét még azok is ismerik, akik egyébként le nem ülnének soha egy konzol vagy számítógép elé játszani. Ezek a programok ugyanis egyszerűen beleivódtak az emberiség kollektív tudatába, kilépve a gamer univerzumból váltak a mainstream részévé. Ilyen a FIFA, a GTA, a Need For Speed, a Super Mario vagy a Pac-Man, és bizony ilyen a Mortal Kombat is, a verekedős játékok legismertebb tagja, amelyből még film is készült.
Vágólapra másolva!

A sorozat fejlesztői a közelmúltban jelentették be, hogy 2019. április 23-án érkezik az új epizód, a Mortal Kombat 11, amely jó néhány újdonságot tartalmaz majd. Lehetőséget kaptunk rá, hogy egy bétateszt keretein belül kipróbáljuk az új részt, mi pedig lecsaptunk rá, mint könyök az orrcsontra!

Az alapok maradtak

Kezdjük a legfontosabbal: mit vár az ember a Mortal Kombattól? Hát nem a sakkcsaták kifinomultságát, a balett kecsességét, hanem (szó szerint) orrvérzésig tartó bunyót, a végén az obligát, paródiába hajló kegyetlenkedéssel, jó grafikát, és persze a választható, eltérő stílusú karaktereket.

Ez bizony nem sakkjáték... Forrás: Origo

Nos, a béta szerint mindebben nem lesz hiány, szóval az alapok maradtak, ami már önmagában garanciát jelent a sikerre.
A történet is a régi, tehát ezúttal is összegyűlnek a különféle dimenziók, lét- és idősíkok legkiválóbb mesterei, hogy különféle helyszíneken tegyék próbára egymás harcművészeti tudását. Azaz, magyarán aprítsák egymást, ahogy a csövön kifér. Ez a vonal meglehetősen blőd, de hát a Mortal Kombatot sosem a sztori kifinomultságáért vagy a karakterek jellemfejlődéséért szerettük. Maguk a pályák a hagyományoknak megfelelően kifejezetten egyszerűek: egyszintesek, és nincsenek rajtuk fegyverként vagy csapdaként használható háttérelemek, tehát e téren a Mortal Kombat nem igazán követi a trendeket.

Mortal Kombat 11 Forrás: Origo

A kezelés is maradt a régi, azaz az egyszerűbb, egy gombbal előcsalható alaprúgások és ütések mellett vannak úgynevezett kombók is, tehát a gombok meghatározott sorrendben történő lenyomása erősebb, speciális támadásokat eredményez. Ezeket a kombinációkat értelemszerűen meg kell tanulni, és ki kell várni az alkalmat, amikor el lehet sütni őket, hiszen hosszabb ideig tart a végrehajtásuk, mint egy szimpla pofoné. Szerencsére a játékmenet se nem túl gyors, se nem túl lassú, tehát nem kell agyatlanul, megállás nélkül csépelni a kontrollert, de nem is halunk bele az unalomba, amíg lemegy egy menet. Ezúttal is teljesen eltérő stílusú karakterek csapnak össze a játékban, ez meglátszik a sebességen, az ütések erején, mindegyiknek megvan az erőssége és a gyengéje is, és ennek tudatában kell ellenük a megfelelő harci taktikát kiválasztani. Ez teljesen jó szisztéma, mert szükség van némi gondolkodásra is (ettől azért még nem agysebészet a dolog), ami sokoldalúbbá és szórakoztatóbbá teszi a progit.

Offline-online

Az teljesen jó, hogy a jelek szerint nem kényszerítik kötelezően az internetalapú karriermódra kihegyezett harcra a játékosokat, ugyanis, bár ezen van a hangsúly, megmaradt egy offline mód is, amikor a gépi intelligencia ellen bunyózhatunk. Emellett természetesen van arra mód, hogy ha a gép előtt ketten ülünk, akkor egymást is csupálhassuk.

A brutalitás az új részből sem hiányzik majd Forrás: Origo

Az online résszel nem lesz gond, hiszen a rendszer nagyjából megfelelő erősségű, és hasonló eredményeket elérő játékosokkal sorsolt össze, és a csaták előtt ráadásul mindkét félnek el kell fogadnia a feltételeket. Azaz nem fordulhat elő, hogy muszáj egy nálunk sokkal erősebb vagy gyengébb ember ellen felvenni a harcot, ami értelemszerűen nem okoz túl nagy élvezetet egyik fél számára sem.

Személyre szabás

A Mortal Kombat 11 egyik nagy újdonsága, hogy aki akar, teljesen elpepecselhet egy „saját” karakter megalkotásával. Összerakhatja a kinézetét, választhat neki ruhácskát, felszerelést, megszabhatja, hogy milyen legyen a bevonulása a csatatérre, hogyan ünnepelje az esetleges győzelmet, és mivel végezze ki legyőzött ellenfelét. Ez a funkció nem meglepő, hiszen a világ errefelé halad, úgy néz ki, hogy a gamer populáció egy jelentős része igényli ezt a szolgáltatást, ami előtt mi egy kicsit azért értetlenül állunk.

Grafika, hangulat

A grafika teljesen jó, abszolút hozza a 2019-ben elvárt színvonalat. A 4K HDR támogatásnak köszönhetően a részletességre és a látványvilágra sem lehet panasz, az animációk szépek, a korábbi részeknél gyakran jelentkező zavaró elmosódásnak pedig nem sok nyomát leltük a Mortal Kombat 11 béta verziójában, ami arra utal, hogy ezzel a végleges játékban sem lesz gond. A hangulat a szokásos, azaz, aki eddig is szerette a sorozatot, az most sem fog csalódni, aki pedig hidegrázást kapott tőle, annak tuti, hogy ez a rész sem fog tetszeni.

Egy csomó vidám figurával találkozhatunk a játékban Forrás: Origo

Az tény, hogy vannak, és mindig is voltak fenntartásaink a játékkal a sokszor öncélúnak tűnő brutalitás miatt, és ezen a Mortal Kombat 11 sem fog valószínűleg változtatni. Mindenesetre teljesen objektíven nézve a dolgokat nagyon úgy tűnik, hogy az új epizód rendben lesz, rendesen el lehet majd vele ütni az időt.
A Mortal Kombat 11 béta verzióját egy Sony PlayStation 4 Pro konzolon próbáltuk ki.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!