Bivalyerős lesz a PlayStation 5

sony playstation 4 gamepad videojáték játékvezérlő
Vágólapra másolva!
Hivatalos információk érkeztek az új konzolról.
Vágólapra másolva!

A várakozások szerint jövő ősszel kitör majd a konzolháború következő fejezete, egymással körülbelül párhuzamosan piacra kerülhet az Xbox One és a PlayStation 4 utódja. A Microsoft és a Sony már rég megerősítették, hogy tényleg készülnek a konzolok, ám ezen túlmenően eddig csak pletykák érkeztek arról, hogy nagyjából mire lehet számítani az új hardverektől.

Forrás: Jéshoots / Pexels

A Wired jóvoltából most több hivatalos információ is érkezett a Sony egyelőre csak PlayStation 5-ként emlegetett konzoljáról, a kiadvány munkatársai konkrétan látták is akció közben a fejlesztői készletét.

Mark Cerny, a hardver fejlesztéséért felelős mérnök szerint az új konzol minden téren nagy előrelépés lesz, egyáltalán nem egy megberhelt PlayStation 4 Prót próbál majd rásózni a vállalat a gamerekre.

Elmondása szerint az új konzol lelkét egy 7 nanométeres, AMD Zen 2 architektúrájú processzor adja. Az architektúrára épülő Ryzen központi egységeket csak most a nyáron mutatja majd be az AMD, azaz a konzol processzora rendkívül modern lesz, az elődjétől eltérően a PlayStation 5 naprakész technológiával kerül piacra.

A modernitás a grafikus alrendszerre is vonatkozik: a CPU mellé egy AMD Navi architektúrás videovezérlő kerül, ami támogatja a valós idejű sugárkövetést (ray tracinget) is. A Navi szintén nem érhető még el a piacon, az AMD csak a következő hónapokban leplezi le az erre épülő videokártyáit.

Támogatni fogja a valós idejű sugárkövetést a PlayStation 5 Forrás: Epic Games

Ezzel nem ért véget a móka, hiszen a következő PlayStation egy komplex térhangzás előállítására képes audiovezérlővel rendelkezik, Cerny szavai alapján a lapka hardveres gyorsítással dolgozik. Az elmúlt konzolgenerációkban a hangvezérlőn spórolt a Sony és a Microsoft, a költségcsökkentés jegyében nagyon fapados lapkák kerültek a konzoljaikba, így üdvözlendő a lépés.

Cerny szerint a konzol nem csak a feldolgozóegységek funkciókészlete és sebessége terén lesz óriási előrelépés, de a háttértár tekintetében is megváltást hoz a gamereknek:

merevlemez helyett egy különleges SSD dolgozik majd benne, ami a töredékére csökkenti a játékok betöltési idejét.

Cerny ezt a legújabb Pókemberrel demonstrálta is: a PlayStation 4 Pro konzolon 15 másodpercbe tellett egy gyorsutazás, míg a PlayStation 5 fejlesztői készletén 0,8 másodperc alatt megtörtént a töltés.

A fenti példa szöget üthetett sokak fejébe: igen, a következő PlayStation visszafelé kompatibilis lesz a PlayStation 4-re megjelent játékokkal.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!