Nem érdekli a VR az xboxosokat

microsoft xbox one x játékkonzol project scorpio
Microsoft Xbox One X
Vágólapra másolva!
Phil Spencer nem kívánja erőltetni a technológiát.
Vágólapra másolva!

A PlayStation 4-hez jó ideje elérhető VR-headset komoly üzleti sikernek mondható, hiszen idén márciusig olyan 4,2 millió darabot adott el belőle a Sony. Ez kiváló teljesítmény, de valójában nem annyira bomba siker a PSVR, mint amennyire elsőre annak tűnik: kontextusba helyezve csak a PlayStation 4-gyel rendelkezők olyan 4 százaléka rendelkezik a kiegészítővel.

Microsoft Xbox One X Forrás: Microsoft

A Microsoft videojátékos üzletágának vezetője a Stevivor gamer portálnak nyilatkozva elárulta, hogy a PlayStation helyett az Xboxra szavazóknak nem mostanában kell ilyen kütyüre spórolniuk. Phil Spencer szerint a jövő év végén érkező, következő generációs Xbox Scarlett fejlesztésekor

nem volt szempont a VR-headsetes játék erőltetése.

„Személyesen van néhány problémám a VR-ral. Elszigetelő, miközben én a játékokra közösségi dologként tekintek, ami összehozza az embereket. Arra reagálunk, amit az xboxosok kérnek tőlünk, és senki sem kíváncsi a VR-ra. Az ügyfeleink tudják, hogy ha VR-élményre vágynak, akkor vannak helyek, ahol megkaphatják azt" – nyilatkozta Spencer.

A Steam szerint a számítógépes játékosok csupán 1 százaléka rendelkezik VR-headsettel, éppen ezért is fogadta nagy csalódás a kizárólag virtuális valóságban játszható Half-Life: Alyx bejelentését.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!