Nem szólja le többé a bőrbetegeket az Instagram

instagram
Instagram
Vágólapra másolva!
Visszaütött a szépségipar ragadozói ellen kitalált szabálya.
Vágólapra másolva!

Szerencsére nem csak súlytalan ígérgetésnek bizonyult a Facebook kezében lévő Instagram részéről, hogy megpróbálja megvédeni a felhasználóit a mentális egészségükre ártalmas személyektől és cégektől. A közösségi fotómegosztó egymás után vezeti be a remélhetően hasznosnak bizonyuló funkciókat és szabályváltoztatásokat, ezzel többek közt a szépségipari ragadozóknak titulálható influencereknek és kozmetikai cégeknek is bosszúságot okozva.

Instagram Forrás: Lisa Fotios / Pexels

Sajnos az elmúlt hetekben elég kellemetlen helyzetbe hozta magát a vállalat az egyik alapvetően jószándékú szabályával, folyamatosan visszautasította egy bizonyos Lex Gillies hirdetéseit. A hölgy alapvetően egy félig szépségápolással, félig önelfogadással foglalkozó profilt üzemeltet.

Az utóbbi apropója, hogy a rosacea nevű bőrbetegségben szenved.

Gillies még szeptember első felében az ingyenes Epidermis fotókiállítást próbálta fizetős reklámokban hirdetni az Instagramon, ezen különböző bőrhibákkal rendelkező nők voltak láthatóak nagy méretű képeken, többek közt róla is volt egy fotó. Viszont az Instagram folyamatosan visszautasította a reklámja megjelenítését azzal, hogy a hirdetés olyan fotót mutat, amely teljes mértékben egy személy testére vagy testrészére fókuszál, vagy valószínűtlen előtt-utána ábrázolást tartalmaz.

Az indoklás alapján Gillies nem tudta megállapítani, hogy min kellene változtatnia a hirdetés feladásához. A támogatással való levelezése során kiderült, hogy az Instagram nem fogad el olyan hirdetéseket, amelyek egy személy testének vagy testrészének

nemkívánatos vagy idealizált állapotát mutatják.

Ez érthető az Instagram törekvéseinek a fényében, csak épp Gillies nem sminket próbált eladni, hanem önelfogadást reklámozó fotókiállítást kívánt hirdetni. Röviddel később a The Verge megkeresésére a cég bocsánatot kért, és jóváhagyta Gillies hirdetéseit.

Ezzel viszont nem zárult le az ügy, Gillies és a bőrhibák elfogadásáért kampányoló közösség egyes tagjai kissé felháborodtak az Instagram második válaszának „nemkívánatos" megfogalmazásán. Az angol nyelvű levélben a cég az „undesirable" kifejezést használta, aminek van némi mellékzöngéje, jelen kontextusban kifejezetten érzéketlen.

Erre Gillies elindította az #UndesirablesofInstagram kampányt, hogy változtassák meg a nyelvezetet,

amire az Instagram, és vele együtt a Facebook most hajlandó is volt.

A reklámok letiltásáért felelős szabály ettől függetlenül változatlan formában érvényben van, azonban a mostani incidenst követően a moderátorok remélhetően jobban utánanéznek a hirdetéseknek, hiszen az efféle esetekben nem is kellene alkalmazniuk.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!