Láthatatlan reklámok merítették a mobilok akkujait

vonaton mobilozó emberek illusztráció
--FILE--Passengers use their smartphones in a subway train in Beijing, China, 3 July 2015. China has about 1.3 billion mobile phone users at the end of the third quarter, meaning the mobile penetration rate is close to 100 percent as almost every one of its population owns a mobile phone, the industry regulator said Thursday (5 November 2015). The mobile phone users are part of the more than 1.5 billion phone users at the end of September. There were more than 302 million 4G mobile users nationwide, representing 41 percent of the total mobile user base, according to the Ministry of Industry and Information Technology. In the first nine months, China's domestic smartphone sales jumped 30.8 percent to 119 million units, said the ministry.
Vágólapra másolva!
Titokban videókat játszott le a reklámképek mögött egy hirdetéskiszolgáló.
Vágólapra másolva!

Az okostelefonok akkus üzemideje körülbelül azonos használat esetén is feltűnően változhat, ami részben abból fakad, hogy egyes alkalmazások a háttérben is folyamatokat futtatnak. Idővel változhat, hogy mit és hogyan tesznek ezek a háttérfolyamatok, így például előfordulhat, hogy az időjárásapp néhány verziója a korábbinál jobban meríti az akkut, de a fejlesztők megoldják a problémát, és minden visszaáll a korábbi kerékvágásba. Időnként persze előfordul, hogy rosszindulatú kódok okozzák a gyors akkumerülést.

Forrás: AFP/Liu Zhuoqun - Imaginechina

A Protected Media és DoubleVerify csalásdetektálási platformok, továbbá a Buzzfeed híroldal jóvoltából kiderült, hogy az elmúlt időszakban egy reklámkiszolgáló cégen keresztül

csaló reklámok jutottak a teljesen legitim alkalmazásokba, amelyek titokban merítették az akkut, és pazarolták a mobilnetet.

Egész pontosan az történt, hogy a fejlesztők kiadták az appjaikban lévő banner reklámhelyeket egy hirdetéskiszolgáló cégnek. A cég látszólag hiteles, de valójában kamu reklámképeket szolgált ki az appokban, rájuk koppintva a Play Áruház nyílt meg.

A trükk az volt, hogy a kamu reklámképek mögött titokban, lenémítva és elrejtve videós hirdetéseket játszott le a reklámkiszolgáló.

Mindezek után a hirdetéskiszolgáló cég bezsebelte a nagy pénzeket a videós hirdetések lejátszása után, majd dobott egy kis aprót az alkalmazások készítőinek, hogy azok ne gyanakodjanak semmire.

A szálak az izraeli Aniview hirdetéskiszolgálóhoz vezettek, azonban a vállalat tagadja, hogy maga csalt volna: állítása szerint egy harmadik fél áll a rosszindulatú aktivitások mögött, a hirdetéskiszolgáló is áldozat ebben az ügyben. Azt viszont nem magyarázta el az Aniview, hogy miként lehet képes egy harmadik fél babrálni azzal a hirdetésbeágyazó kóddal, amit ő maga biztosít az alkalmazásfejlesztők számára. Olyat jelenleg nem állít a vállalat, hogy betörtek volna az infrastruktúrájába.

Akárki is áll a háttérben, az elmúlt hónapokban több tízmillió dollárt kereshetett a csalással.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!