Látja az üzletet az emberiség tragédiájában az Apple

apple spring
CUPERTINO, CA - MARCH 21: Apple CEO Tim Cook speaks during an Apple special event at the Apple headquarters on March 21, 2016 in Cupertino, California. The company is expected to update its iPhone and iPad lines, and introduce new bands for the Apple Watch. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Reményei szerint több iPhone fogyhat a klímaváltozás miatt.
Vágólapra másolva!

A vállalatokat a környezetre gyakorolt hatásuk alapján vizsgáló brit CDP (Carbon Disclosure Project) a napokban nyilvánosságra hozta a legújabb értékeléseit, az Apple kiváló „A" besorolást kapott a szervezettől. Ez nem meglepő, hiszen a cég példamutató erőfeszítéseket tesz a termékeiben használt anyagok minél nagyobb arányú újrahasznosítása, továbbá a zöld energiára való átállás érdekében.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója Forrás: AFP/2016 Getty Images/Justin Sullivan

Ettől függetlenül a CDP-nek elküldött szövegében akad egy meglepő rész: a vállalat abban bízik, hogy a klímaváltozás miatt jóval több iPhone mobilt tud majd eladni a jövőben. Emögött az a gondolatmenet, hogy az éghajlatváltozás miatt világszerte egyre gyakoribbak lesznek a szélsőséges időjárási körülmények, éppen ezért felértékelődik majd a megbízható távközlés szerepe.

Az emberek elkeserítő helyzetekbe kerülve nyilván segítséget szeretnének kérni a mobiljaikon keresztül, vagy éppen tudni akarják, hogy élnek vagy halnak-e a rokonaik és a barátaik.

Emellett az Apple szerint a klímaváltozással kapcsolatos törvényi módosítások idővel megemelhetik az energiaárakat is, így a telefonok energiahatékonysága is a jelenleginél fontosabbá válhat a fogyasztók számára.

Az Apple szerint ha kétségbeejtő helyzetek között működőképesek maradnak a mobiljai, az nagy mértékben növelheti a brandjének az értékét és a márkahűséget, ezek a tényezők pedig az eladásait

„Ha az Apple képes olyan eszközöket gyártani, amelyek vonzóak a klímaváltozás vagy az energiaárak elszabadulása miatti aggodalmakból a fogyasztási szokásaikat megváltoztató embereknek, az kisebb versenyképességi előnyt jelenthet a hardveres termékeink számára" – írta az Apple a CDP-nek.

A szükségtelenül őszinte és számító elképzelései kapcsán a Bloomberg és a Motherboard is megpróbálta elérni az Apple szóvivőjét, azonban semelyik publikáció sem kapott választ a kérdéseire.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!