A vállalatokat a környezetre gyakorolt hatásuk alapján vizsgáló brit CDP (Carbon Disclosure Project) a napokban nyilvánosságra hozta a legújabb értékeléseit, az Apple kiváló „A" besorolást kapott a szervezettől. Ez nem meglepő, hiszen a cég példamutató erőfeszítéseket tesz a termékeiben használt anyagok minél nagyobb arányú újrahasznosítása, továbbá a zöld energiára való átállás érdekében.
Ettől függetlenül a CDP-nek elküldött szövegében akad egy meglepő rész: a vállalat abban bízik, hogy a klímaváltozás miatt jóval több iPhone mobilt tud majd eladni a jövőben. Emögött az a gondolatmenet, hogy az éghajlatváltozás miatt világszerte egyre gyakoribbak lesznek a szélsőséges időjárási körülmények, éppen ezért felértékelődik majd a megbízható távközlés szerepe.
Az emberek elkeserítő helyzetekbe kerülve nyilván segítséget szeretnének kérni a mobiljaikon keresztül, vagy éppen tudni akarják, hogy élnek vagy halnak-e a rokonaik és a barátaik.
Emellett az Apple szerint a klímaváltozással kapcsolatos törvényi módosítások idővel megemelhetik az energiaárakat is, így a telefonok energiahatékonysága is a jelenleginél fontosabbá válhat a fogyasztók számára.
Az Apple szerint ha kétségbeejtő helyzetek között működőképesek maradnak a mobiljai, az nagy mértékben növelheti a brandjének az értékét és a márkahűséget, ezek a tényezők pedig az eladásait
„Ha az Apple képes olyan eszközöket gyártani, amelyek vonzóak a klímaváltozás vagy az energiaárak elszabadulása miatti aggodalmakból a fogyasztási szokásaikat megváltoztató embereknek, az kisebb versenyképességi előnyt jelenthet a hardveres termékeink számára" – írta az Apple a CDP-nek.
A szükségtelenül őszinte és számító elképzelései kapcsán a Bloomberg és a Motherboard is megpróbálta elérni az Apple szóvivőjét, azonban semelyik publikáció sem kapott választ a kérdéseire.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!