A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. A vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz valóságos aranybánya, hiszen az itt megszerzett adatok alapján soha nem látott mértékben növelhetőek az eladások és nagyon pontosan behatárolhatóak egyes vásárlói csoportok. Ennek az adattengernek a feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén az ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management – CRM) szoftver.
A szakemberhiány oka, hogy a technológia fejlődésével mára széles körben elérhetővé vált és felértékelődött a CRM rendszerek szerepe. Bár CRM szoftverek korábban is léteztek, magas áruk miatt jóformán csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak. Ugyanakkor szakemberképzés nem volt, azt a rendszer szállítója „adta" a szoftver mellé - meglehetősen borsos áron, illetve az ilyen irányú érdeklődéssel rendelkező munkatársak autodidakta módon próbálták magukat képezni több-kevesebb sikerrel.
Így a munkaerőpiacon nagyon ritka a képzett CRM-menedzser így a cégek jelenleg leginkább egymástól „lopkodják" a munkaerőt, nem ritkán milliós fizetésért.
Ennek az lett az eredménye, hogy egyre több CRM-menedzsert keresnek. Ezt felismerve az Edutus Főiskola, a piac meghatározó szereplőivel együttműködve Magyarországon először indít CRM-menedzserképzést. A szakirányú továbbképzésben a Microsoft, az SAP, a Salesforce, a Zoho és a hazai MiniCRM szakemberei vesznek részt. A két szemeszterből álló képzésen a legelterjedtebb CRM rendszerek kezelésének elsajátításával a nemzetközi munkaerőpiacon is versenyképes tudás szerezhető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!