Rengetegen füllentenek az online űrlapokon

bankkártya, fiatal, fiatalok
Close-up of credit cards
Vágólapra másolva!
A leggyakrabban a telefonszámukat hamisítják meg a netezők.
Vágólapra másolva!

Nem maradtak következmények nélkül az elmúlt évek adatszivárgásai, telemarketinges zaklatásai. Az RSA biztonsági cég felmérése során a megkérdezett felnőttek 41 százaléka vallotta be, hogy legalább egyszer szándékosan hamis adatokat adott meg a webszolgáltatásokra való feliratkozáskor. Nem meglepő módon 55 százalékuk elkerülné a személyes információk átadását az olyan cégeknek, amelyekről tudják, hogy értékesítik, vagy titokban helytelenül kezelik az adataikat.

Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez

További érdekesség, hogy a netezők 78 százaléka szerint a webszolgáltatások felhasználói adatok kezelésével kapcsolatos praktikái érdemi hatással vannak a vásárlási döntéseikre. Ezenfelül 69 százalék hajlandó lenne bojkottálni az olyan cégeket, amelyek több esetben sem voltak képesek vagy hajlandóak minden észszerű lépést megtenni az adataik védelme érdekében.

A megkérdezettek bő 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jobban tisztában van az internetes adatlopás által jelentett veszélyekkel, mint 5 évvel ezelőtt.

A leggyakrabban meghamisított adatok:

  • telefonszám (27%);
  • születési dátum (17%);
  • e-mail cím (16%);
  • lakcím (15%);
  • név (14%);
  • életkor (14%).

A fogyasztók leggyakoribb adatbiztonsági félelmei:

  • pénzlopás (74%);
  • identitáslopás (70%);
  • kínos vagy érzékeny információk nyilvánosságra kerülése (45%);
  • privát képekkel vagy üzenetekkel való zsarolás (36%).

A kutatás során az RSA bő 7500 felnőtt fogyasztót szondázott meg, helyileg Franciaországban, Németországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, továbbá az Egyesült Államokban.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!