Feldühítette a hirdetőipart az Apple

apple safari macos ios iphone ipad macbook pro
Apple Safari
Vágólapra másolva!
Az új Safari alaposan meg fogja nehezíteni a netezők követését.
Vágólapra másolva!

Az elkövetkező napokban-hetekben megérkeznek az Apple termékeire a legfrissebb iOS és macOS operációs rendszerek, méghozzá a júniusi WWDC fejlesztői konferencián bejelentett Safari 11 böngészővel. Az alkalmazás egyik legnagyobb újítása az intelligens követésmegelőzés, amely alaposan megnehezíti a hirdetőcégek számára, hogy kövessék a netezők által megtekintett tartalmakat, azaz profilozzák őket a személyre szabottabb reklámok megjelenítése érdekében.

Apple Safari Forrás: Apple

Az újítás egészen eddig nem sok port kavart, azonban most hat hirdetéskiszolgálókat gyűjtő szervezet nyílt levélben fordult az Apple-höz, hogy az jelentősen butítsa vissza a funkciót.

Az érvelésük szerint a fejlesztés negatívan fog kihatni az egész internetes tartalomkészítő iparra, hiszen a publikációk jelentős bevételtől eshetnek el, amennyiben a jelenleginél érdektelenebb reklámok jelennek meg a felületeiken.

Válaszul az Apple nyilvánvalóvá tette, hogy nem hatják meg a reklámipar sirámai.

„Az Apple úgy gondolja, hogy a felhasználóknak joguk van a magánszférájukhoz: a Safari volt az első harmadik felektől származó sütiket alapértelmezetten blokkoló böngésző, az intelligens követésmegelőzés pedig egy ennél fejlettebb megoldás a privát szféra védelmére. [...] A funkció nem blokkolja a hirdetések megjelenítését és a legitim követést azokon a webhelyeken, amelyet a netezők ténylegesen felkeresnek" – olvasható az Apple válaszában.

A helyzet valóban bosszantó a hirdetőipar számára, azonban az efféle technikai blokkolások bevezetésére akkor kellett volna gondolniuk, mikor néhány éve megtopedózták a Do Not Track internetes szabványt.

Az ötlet az volt, hogy amennyiben a netezők kézzel bekapcsolják ezt az opciót a böngészőjükben, akkor a kérésükre a hirdetőcégek nem követik őket az interneten. A hirdetőipar ott tett keresztbe a szabványnak, ahol csak tudott, és hiába érhető el az összes modern böngészőben a Do Not Track, a reklámcégek oroszlánrésze egyszerűen nem tartja tiszteletben a követés elutasítását.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!