Kiárulhatja az érzelmileg labilis tiniket a Facebook

School bullying Adolescence Teenagers Only Student Cruel Females Four People Locker Bullying Teenager Backpack Multi-Ethnic Group Ethnic Aggression Sadness Depression - Sadness Threats Education Violence Harassment Corridor University School Bully Abuse S
Student being bullied at school
Vágólapra másolva!
Magyarázkodásra kényszerült hétfőn a Facebook ausztrál kirendeltsége, miután a The Australian beszámolt egy, a cégtől kiszivárgott prezentációról (via Bleeping Computer).
Vágólapra másolva!

A dokumentumot alapvetően belső használatra készítették a leánycég felsővezetői, de titoktartási szerződés aláírása esetén egyes potenciális hirdetők is megtekinthették.

Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

A prezentáció azt részletezi, hogy a Facebook algoritmusai a megosztott tartalmak és egyéb tevékenységek alapján

képesek feltérképezni a felhasználók érzelmi állapotát.

Az interakcióikat olyan címkékkel látja el a rendszer, mint például

bolondos, túlterhelt, aggódó, ideges, legyőzött, stresszes, buta, haszontalan, semmirekellő.

Ez önmagában nem meglepő, mint ahogy az sem, hogy a Facebook felhasználja ezeket a címkéket a relevánsabb hirdetések megjelenítése érdekében.

Forrás: Getty Images/Christopher Futcher/Fatcamera

A botrányt azt keltette, hogy a dokumentum szerint a Facebook ezeket az információkat a fiatalkorú felhasználók esetében is hajlandó felhasználni, így például

a hirdetők kimondottan megcélozhatják a lelkileg sebezhető, 14-18 éveseket az üzeneteikkel.

A kérdéses korosztálynak ingyenes segítséget kínáló szervezetek hirdetéseinek megjelenítése üdvözlendő lehet, azonban

nem világos, hogy a Facebook milyen irányelvek alapján határozza meg az ilyen esetekben megjeleníthető reklámok jellegét.

A kiszivárgott dokumentum készítői kiemelték, hogy Ausztráliában és Új-Zélandon a Facebook 6,4 milliónál is több középiskolás, felsőoktatási intézményben tanuló, továbbá a munkaerőpiacra már belépett fiatalt képes megszólítani a hirdetési rendszerén keresztül.

Újságírói megkeresésre a Facebook ausztrál kirendeltségének sajtóosztálya megerősítette a kiszivárgott dokumentum hitelességét, elnézést kért miatta, és ígéretet tett a kimondottan a fiatal felhasználókat célzó hirdetési praktikáinak kivizsgálására.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!