A Decathlon és a Háda Webshop az év internetes kereskedői 2017-ben

az év internetes kereskedője 2017
Vágólapra másolva!
Az Ecommerce Hungary (korábban SzEK.org), az eNET és az IVSZ szervezésében idén 11. alkalommal adták át az Év Internetes Kereskedője 2017 Díjat.
Vágólapra másolva!

A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Háda webshop.hu. Második helyezett lett a Petissimo, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában a Decathlon bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Media Markt vitte el, míg a dobogó harmadik fokán a G'Roby végzett. A dobogós helyezettek kettő kivételével 100% magyar tulajdonú vállalkozások.

Idén először a két fődíj mellett kategóriadíjakat is átadtak. Nagyvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját a G'Roby webáruház a Legjobb felhasználói élmény díjat a JátékNet.hu, a Leginnovatívabb kereskedő díjat a Decathlon, a Legjobb online kampány diját pedig a Bónusz Brigád vihette haza. Kis- és középvállalati kategóriában a Legjobb omnichannel kereskedő díját és a Legjobb felhasználói élmény díját is az Okosjáték webáruház vihette haza, a Leginnovatívabb kereskedő kategóriadíjat pedig a Kockashop vehette át.

Az Év Internetes Kereskedője 2017 díj főtámogatója a Mastercard. Forrás: Origo

Közel 400 kis-, közép- és nagyvállalat szerepelt a jelöltek között. A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, UX szakemberek és szakmai zsűri is közreműködött. 2017-ban rekordszámú közönségszavazat érkezett, 41.039-en érezték fontosnak a tavalyi 23.774-hez képest, hogy beszavazzák kedvenceiket a második fordulóba. Az Év Internetes Kereskedője Díj versenyben, amelynek legfőbb célja a hazai internetes kereskedelem népszerűsítése és az online vásárlás iránti bizalom kiépítése, minden olyan magyarországi bejegyzésű vállalkozás részt vehetett, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat.

A kiválasztás paraméterei

A közönség által első fordulóban beszavazott 21-21 webshopot a második fordulóban a Testbirds felhasználói élmény kutatása során egy összetett szempontrendszer alapján 15-15 véletlenszerűen kiválasztott felhasználó vizsgált.

A vizsgálat kitért a használhatóságra és a felhasználók élményére mind asztali környezetben, mind mobil felületen.

A felhasználói élmény kutatásban 315 kérdőív eredménye döntött és eredményezte azt a TOP 11-11-es webáruház listát, amiből a 21 tagú szakmai zsűri aztán döntött.

A harmadik fordulóban a nyertesek kiválasztásakor a zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe. Számított az internetes áruházak üzleti modellje, felhasználóbarátsága, grafikai megjelenése, sőt még azt is tanulmányozták, hogy a nevezők milyen értékesítést ösztönző eszközöket használnak és milyen vásárlói útvonalak vezetnek a termékek kiválasztásától a fizetési tranzakciókig.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!