Reklámblokkoló kerülhet a Chrome böngészőbe

adblock plus reklám blokkolás működés
Valahogy így működik a reklámblokkolás
Vágólapra másolva!
Senki sem szereti a tolakodó hirdetéseket, azonban a reklámok megjelenítését teljes egészében blokkoló böngészőbeépülők nem jelentenek megoldást a problémára, a használatukkal csak tönkremennek a hirdetéseken keresztül finanszírozott webhelyek.
Vágólapra másolva!

A The Wall Street Journal beszámolója alapján a Google hamarosan hadjáratot fog indítani a zavaró hirdetéseket ellen, a Chrome számítógépes és mobilos verzióiba gyárilag beépített szelektív reklámblokkolóval próbálja majd megállítani az internetes reklámblokkolás terjedését.

Valahogy így működik a reklámblokkolás Forrás: AdBlock Plus

Az értesülések alapján a Chrome hirdetésblokkolója az internetes reklámok megreformálását a zászlójára kitűzött Coalition for Better Ads csoporttal szoros együttműködésben kerül kidolgozásra. A tervek szerint a blokkoló kizárólag az internetezők által zavarónak titulált típusú reklámokat próbálja majd automatikusan letiltani, ezzel móresre tanítva a felhasználói élményre fittyet hányó hirdetőcégeket.

A Coalition for Better Ads március végén hozott nyilvánosságra egy felmérést, amelyben arra kereste a választ, hogy milyen típusú hirdetések miatt döntenek a reklámblokkolók használata mellett a fogyasztók. A felmérésben 25 ezer fogyasztó 104 különféle típusú internetes hirdetést véleményezett.

Az eredmények szerint 18 reklámtípust azonnal nyugdíjazni kell, a netezők ugyanis annyira utálják azokat, hogy inkább reklámblokkolót telepítenek a böngészőjükbe, csak ne jelenjenek meg.

A gondot az jelenti, hogy eközben letiltják az elfogadhatónak tartott hirdetések megjelenítését is.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!