Népszerű olvasóappot vásárolt fel a Mozilla

mozilla firefox
A man walks past a poster of Mozilla Firefox on February 27, 2013 at the Mobile World Congress, the world's biggest mobile fair, in Barcelona. The European Union warned member states on February 26 to free up the airwaves for new, super-fast fourth generation mobile networks and threatened legal action against those that deliberately block the process. AFP PHOTO/JOSEP LAGO / AFP PHOTO / JOSEP LAGO
Vágólapra másolva!
A mobilos jelenlét növelését várja a Mozilla a frissen felvásárolt Pocket böngészőkiegészítőtől, amivel a felhasználó cikkeket menthet el további megtekintésre, valamint újabb tartalmakat fedezhet fel.
Vágólapra másolva!

A Mozilla felvásárolta a Pocket nevű szolgáltatás fejlesztőjét, a Read It Later nevű céget. A kilencéves cég szolgáltatása gyakorlatilag egy „könyvjelzőző app", amivel a felhasználó érdekesnek tűnő cikkeket, videókat menthet el későbbi megtekintésre, ezen felül pedig új ajánlásokat is kap.

Ez a Mozilla legelső felvásárlása,

a vételárat nem hozták nyilvánosságra. A Pocket és a Mozilla kapcsolata régre nyúlik vissza, lévén 2007-ben még Firefox-kiegészítőként működött a könyvjelzőző, a Mozilla pedig tavaly alapból beépítette a böngészőjébe. A Pocket különálló appként letölthető a meghatározóbb platformokra is.

A Pocket felvásárlásával főleg a mobilos jelenléten kíván erősíteni a Mozilla Forrás: Mozilla

A Pocketnek havi 10 millió aktív felhasználója van, így a Mozilla számára további üzleti ügyfeleket jelent, többek közt hirdetések, prémium előfizetések terén. Hat éve az Evernote is szerette volna felvásárolni a céget, de a Read It Later azt visszautasította attól tartva, hogy a Pocket utána megszűnne, mint különálló termék.

Idén semmilyen változást nem tapasztalhatnak a felhasználók, a Mozilla egyelőre csak a Pocket tartalomgráfját használja fel azzal a céllal, hogy ajánlórendszert fejlesszenek, és azt beépítsék böngészőjükbe. A fejlesztőcsapat továbbra sem olvad be, különállóan dolgozik tovább.

A Pocket nemcsak a mobilos jelenlét erősítésében segíthet a cégnek, de egyben segíthet azon küldetésükben is, hogy az internet „egészséges maradjon". Főleg ezért értékes számukra a felfedező funkció, mivel a felhasználók az őket érdeklődő, minőségi tartalmakat osztják tovább, ássák elő.