Gondolatainkkal irányíthatjuk a magyar fejlesztők játékát

arworks virtualis valosag htc vive
Vágólapra másolva!
A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó magyar ARworks újfajta technológiai párosítást mutatott be a barcelonai Mobil Világkongresszuson. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét, és a HTC Vive virtuálisvalóság- szemüveget kötötte össze. Egyedi alkalmazásukban a felhasználók gondolataik segítségével léphetnek interakcióba a virtuális környezettel.
Vágólapra másolva!

A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete."

Magyar fejlesztők is villogtak a barcelonai mobilkiállításon Forrás: ARworks

Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuálisvalóság-szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére.

A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe:

gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát.

A folyamat egy nagyon rövid tréninggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Utána léphet be egy VR Bemutatóterembe.

Hungarikumokat csempésztek be a virtuális valóságba Forrás: ARworks

„Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik" – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.

Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG-készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötn. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.