Belefáradt a gyászba a közösségi média

nizza social media
Vágólapra másolva!
Megindult a szolidaritási hullám a közösségi oldalakon, a nizzai teherautós támadás áldozatait gyászolják a felhasználók. Külön hashtagek készültek az elveszett személyek megkereséséhez, sokan szállást és fuvart nyújtanak a neten. A Facebook bekapcsolta biztonsági funkcióját, a Google ingyenes hívásokat ad a franciáknak. 
Vágólapra másolva!

Elindultak a közösségi médiában a #Nice06, #prayforNice és a #porteouverte (open door) hashtagek, a netezők ezekkel fejezik ki gyászukat és dühüket a nizzai merénylet iránt.

A hullámra jellemző ábra ezúttal három szív a francia lobogó színeiben, de sokan osztják tovább egy síró arc illusztrációját is.

#Belefáradtam

Az első #JeSuis előtaggal ellátott hashtaget a Franciaországban történt Charlie Hebdo-támadás után kezdték el használni a netezők, ez a későbbi terrortámadásoknál is megmaradt. Charlie után jött a #JeSuisParis,

most pedig a #JesuisNice.

Egy twitterező beszédes képet készített erről: felsorolta az eddig történt borzalmakat, és mellé a "Je suis epuise",

azaz „Belefáradtam" kifejezést írta.

Az emberek belefáradtak ennyi borzalomba Forrás: Twitter

Sokan használják még szolidaritásból a #Nice06, és a #PrayForNice hashtageket is. Számos közéleti személyiség ezzel fejezte ki részvétét. Posztolt a borzalomról többek közt Paolo Coelho, Lady Gaga, Donald J. Trump, David Guetta, Hillary Clinton.

Ingyen fuvar és fedél

A #PorteOuvertNice, más néven "nyitott ajtó" hashtaggel azokat a tweeteket jelölik a Twitteren, amelyekben szállást és fedelet kínálnak fel a netezők. A felhasználók óva intették egymást attól, hogy online megosszák lakcímüket, azt csak privát üzenetben küldik el.

Több olyan tweetet is látni, amiben

taxisok kínálnak ingyenes fuvart a területen.

Elveszett csecsemőt találtak meg így

A #RechercheNice hashtaggel is több száz üzenetet írtak, ezzel keresik az emberek elveszett hozzátartozóikat, barátaikat. A hiányzó emberek képei ellepték a közösségi felületeket, a @NiceFindPeople Twitter-profilt kifejezetten erre a célra hozták létre.

22 ezer ember osztotta meg, előkerült a baba Forrás: Facebook

Egy Facebook-felhasználó a 8 hónapos csecsemőjét vesztette el a fejetlenségben, a baba a közzétett poszt után sikeresen előkerült. Üzenetét 22 ezren osztották tovább. Ugyan a BBC azt írja, nem tudta megerősíteni a történet hitelességét, az gyorsan terjed a különféle oldalakon.

A Facebook benyomta a vészfunkciót

A Facebook gyorsan reagált, és aktiválta a Safety Check funkciót, ami automatikusan üzenetet küld a területen tartózkodóknak, hogy jelezzék, biztonságban vannak.

Gyorsan reagált a Facebook Forrás: Origo

A Safety Check funkciót 2014 októberében vezette be a Facebook. Lényege, hogy bárki, aki egy természeti katasztrófától vagy terrortámadástól érintett régióban tartózkodik, az be tudjon jelentkezni, hogy biztonságban van, így ki lehet szűrni, hogy ki az, akit még mindig eltűntként kezelnek.

A profilképszűrő egyelőre még nem jelent meg

a közösségi oldalon, de külső alkalmazásokkal (például a Flagify-jal) elkészíthető a francia színekbe borult kép.

A Facebook mellett a Google is segíteni szeretne. A keresőóriás bejelentette, hogy ingyenessé teszi Franciaországban a hívásokat szolgáltatásain belül, azaz a Hangouts, Google Voice appokkal ingyen lehet hívni bárkit a világon.

Van, aki szerint hamar elfelejtjük

Sokan ironikusan kritizálták a közösségi médiában észrevehető trendeket. Egy felhasználó ábrát készített arról, hogy ugyan minden támadás után megindul a szolidaritási hullám, utána úgyis minden visszatér a kerékvágásba.

Hashtagek után jönnek a hétköznapok Forrás: Twitter