Az Apple titkolja, hogy mennyit költött hirdetésekre

apple logo
Újabb titok
Vágólapra másolva!
Azok után, hogy az Apple bejelentette: nem teszi közzé az új iPhone első hétvégi eladási számait, most újabb számot rejt el a nyilvánosság elől.
Vágólapra másolva!

Az Apple eddigi szokásával ellenben nem kívánja nyilvánosságra hozni idén, hogy pontosan mennyit költött hirdetésekre.

A cég októberben nyújtotta be éves pénzügyi jelentését az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdebizottságának (SEC), de abban nem számszerűsítik hirdetési költségeiket.

A Wells Fargo elemzője egy frissebb kutatásában is rávilágít arra, hogy az Apple hirdetési költségeinek követése azért volt hasznos, mert azt össze lehetett vetni bevételeinek arányával. Tavaly a cég rekordmennyiségű pénzt költött reklámokra: 1,8 milliárd dollárt,

ami hatszor annyi volt, mint amennyit 2014-ben költöttek el ilyen célra.

Újabb titok Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

A Wells Fargo Securities szerint sejthetően azért nem tettek közzé pontos számokat, mert a 2016-os költségekhez képest ismét rekordot dönthetett a cég, és több kiadás juthatott az eladásokhoz viszonyítva, ami miatt kritika érheti a vállalatot.