Minden sofőrt kivált idén az önjáró szuperbusz

ibm watson ollie busz önjáró 3d nyomtatás
Ahol az utas, ott lesz a megálló
Vágólapra másolva!
Hamarosan az utakon tesztelik a Local Motors Olli nevű kisbuszát. Mindössze 11 óra alatt le lehet gyártani 3D-nyomtatóval, önjáró módon közlekedik, és az IBM Watson mesterséges intelligenciát használja például az utasokkal való kommunikációra. A cél egy, az Uberhez hasonló, mobilalapú fuvarszolgálat létrehozása.
Vágólapra másolva!

Az IBM mesterséges intelligenciáját, Watsont használja a Local Motors önjáró kisbusza, amelynek legtöbb alkatrészét 3D-nyomtatással állítják elő.

A minibusz legfeljebb 12 embert képes szállítani egyszerre. A cég egy Uberhez hasonló fuvarszolgáltatást szeretne indítani a jövőben. Mobilalkalmazással lehetne megrendelni az önjáró kisbuszt, ami

szépen felvenné az útba eső utasokat. A fizetést appon keresztül lehetne bonyolítani.

Ahol az utas, ott lesz a megálló Forrás: IBM

Az első tesztek a következő hónapokban indulnak el Las Vegasban és Miamiban.

A Local Motors már tárgyalásokat folytat arról, hogy világszerte különféle városokban tesztelhessék Ollit, többek közt Berlinben és Koppenhágában is.

11 óra alatt kész van

Míg a Google és számos autógyártó úgy gondolja, hogy még többévnyi tesztelés szükséges az önjáró autók éles bevetéséig, a Local Motors társalapítója, John Rogers meglehetősen optimista. Szerintük a jármű már rögtön bevethető, csak a szükséges jogi háttér hiányzik.

Olli a phoenixi gyárban Forrás: IBM

Sőt, készen állnak arra is, hogy elkezdjék árusítani a buszt az önkormányzatoknak és cégeknek is.

A Local Motorsnak körülbelül 45 befektetője van. Elmondásuk szerint

könnyedén tudják módosítani a terveket a megrendelők igényeinek megfelelően, a hagyományos autók gyártási költségeinek töredékéért.

Összesen 12 embert tud egyszerre szállítani egy minibusz Forrás: IBM

Rogers szerint egyik fő előnyük, hogy teljesen maguk építették a buszt, a legtöbb komponenst 3D-nyomtatóval készítették.

A nyomtatás mindössze 10 órát vesz igénybe,

és egy órát kell szánni a busz összeállítására.

Watson a fedélzeten

A vezetőszoftvert ugyan a Local Motors fejlesztette számos partnerrel, helyet kapott a buszban az IBM Watson nevű mesterséges intelligenciája is. A gépagy felel a felhasználói kezelőfelületért, vele beszélgetnek az utasok.

Watson hoz értelmet a járműbe, neki kell megmondani, hová szeretne utazni a felhasználó.

Az IBM az Ollit látja az első teljesen kész megoldásnak önvezető járművek terén, amihez a Watson kognitív képességei is hozzájárulnak. A jármű több mint 30 szenzort és adatfolyamot használ az IBM felhőjéből.

Watsonnal sofőr nélkül is tud kommunikálni a busz Forrás: IBM

A természetes nyelvfelismerésnek köszönhetően alakul ki kapcsolat a jármű és az utas között. A felhasználók kérdéseket tehetnek fel a mesterséges intelligenciának arról, hogyan működik a jármű, miért részesít előnyben egy bizonyos útvonalat, és természetesen azt a gyakran ismételt kérdést is neki szegezhetik:

Emellett ajánlásokat is ad a szoftver a közelben található éttermekről, az utas preferenciától függően.