Az Apple Siri mentette meg egy csecsemő életét

apple siri mi okos
A woman displays "Siri", voice-activated assistant technology, on an Apple iPhone 4S in Taipei on July 30, 2012. Taiwan's National Cheng Kung University has filed a suit against US tech giant Apple, claiming the company's Siri intelligent assistant has infringed on two of its patents. AFP PHOTO / Mandy CHENG
Vágólapra másolva!
Az Apple hangfelismerő virtuális asszisztensével sikerült időben mentőt hívnia egy anyukának, aki elejtette a telefont, miközben kislányához sietett.
Vágólapra másolva!

Egy ausztrál nő az Apple Siri segítségével hívott mentőt egyéves kislányának, akinek megállt a lélegzése. Az édesanya a csecsemő szobájába futott, de kiejtette telefonját a kezéből, miközben felkapcsolta a villanyt. Ekkor kiabált iPhone-jának, hogy aktiválja a Sirit, majd annak segítségével mentőt hívott.

Babát mentett a Siri Forrás: AFP/Mandy Cheng

Ms Gleeson a BBC-nek mondta el, hogy az Apple asszisztense mentette meg a gyermeke életét. Úgy hivhatta a mentőket, hogy közben próbálta szívmasszázzsal újjáéleszteni a kislányt. Elmondta továbbá, hogy még ha nem is ejti el telefonját,

valószínűleg akkor is csak nehezen tudott volna tiszta fejjel gondolkodni,

és tárcsázni a számot a pánik miatt.

Mire a mentők kiértek a kislány újra lélegzett, gyulladásos légúti betegsége volt. Az eset még márciusban történt, de ismét elterjedt, miután a nő felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Elmondta nekik, hogy soha többet nem fogja kikapcsolni a Sirit.

Az iPhone-tulajok otthon használják

Ugyan a mesterséges intelligenciával felszerelt, beszédet is megértő digitális asszisztensek az újabb nagy trend, a felhasználók még mindig kényelmetlennek érzik azokat mások előtt használni.

A Creative Strategies felmérése szerint ugyan minden amerikai iPhone-tulajdonos legalább egyszer kipróbálta már a Sirit, csak

három százalékuk használta azt nyilvánosan.

A cég szerint ez arra világít rá, hogy a felhasználók még mindig kényelmetlenül érzik magukat, ha az eszközükhöz kell beszélniük.

A legtöbben (62 százalék) autóban használják leginkább a Sirit, míg a felhasználók 39 százaléka otthon szereti segítségül hívni az asszisztenst.

Csak 1,3 százalék hasznosítja azt munkahelyén,

feltehetően azért, mert zavarban érzi magát közben.