Zuckerbergéknek nem tetszik az anti-Facebook

mark zuckerberg morcos top
Facebook Founder and CEO Mark Zuckerberg speaks during an interview session with The Atlantic at the Newseum in Washington, DC, on September 18, 2013. AFP PHOTO/Jim WATSON
Vágólapra másolva!
A Tsu egy olyan közösségi oldal, ami a reklámbevétel 90 százalékát szétosztja a felhasználók között. A Facebooknak nem tetszik a dolog, bojkottálják a portált.
Vágólapra másolva!

Keményen fellép a Facebook a Tsu nevű közösségi oldallal szemben. Utóbbi egy meghívásos és regisztrációs rendszeren alapuló közösségi oldal, ami abban különbözik a hasonló portáloktól, hogy pénzt fizet a népszerű tartalmat megosztó felhasználóknak.

Még csak nem is keveset.

Amennyiben egy megosztott kép, videó vagy szöveges poszt népszerű (sokan lájkolják, látják, szólnak hozzá), a portál az anyagból befolyt hirdetési összeg 90 százalékát a felhasználóknak adja, és csak

a maradék 10 százalékot tartja meg.

A jobb felső "Join" gombbal lehet regisztrálni az oldalra

Forrás: Origo

Amennyiben a megosztásért felelős Tsu-tagot egy másik felhasználó hívta meg, utóbbi személy is kap a bevételből, és ez így megy még két meghívottig. A piramisjátékra emlékeztető felépítés azonban valós pénzt takar, azaz a tagok tényleg csak nyerhetnek.

Az oldal alapítói így szeretnének intelligens közösséget építeni.

A bevételt a Tsun is a reklámok adják, akárcsak a Facebookon. Utóbbi oldal viszont megtartja az egész összeget, és ezért egyáltalán nem számít, hogy a felhasználók mit osztanak meg rajta. Szemben a Tsuval, ahol

érdekük az embereknek, hogy minőségi és érdekes információkat terjesszenek.

Az oldal 2013. július 1-jén indult, eleinte lassan nőtt, mostanra viszont elég népszerű lett ahhoz, hogy a Facebook figyelmét is felkeltse. Mi több, Mark Zuckerberg csapata úgy döntött, minden szinten blokkolni fogja az oldalt.

Ez történik, ha meg szeretnénk osztani a Tsu hivatkozását Forrás: Origo

A Facebookon még a Tsu linkjét is képtelenség megosztani,

az oldal azonnal riaszt, hogy ez a tartalom veszélyes lehet, ezért nem tehetjük közzé. A felhasználók hamar kiszúrták a dolgot, emiatt pedig hirtelen még népszerűbb lett a sokak által csak anti-Facebookként emlegetett Tsu.

Az valószínűtlen, hogy egy nap komoly ellenfele lesz a Facebooknak (azért másfél milliárd felhasználó mégiscsak másfél milliárd felhasználó), ez a fajta elzárkózás azonban visszafelé sülhet el, és

ellenszenves színben tünteti fel a Facebookot.

Az oldalra egyébként itt regisztrálhat, de akár az alkalmazást is letöltheti (Android, iOS).