Vágólapra másolva!
A szolgáltatók egyoldalú szerződésmódosításakor a felhasználóknak is vannak jogaik. Ezeket gyűjtötte most össze az NMHH.
Vágólapra másolva!

A szolgáltatói szerződések módosításáról adott ki felhasználói tájékoztatót a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A szerv részletesen elmagyarázza, milyen részei vannak ezeknek a szerződéseknek, és mit tehetnek az előfizetők, ha valamely szolgáltató a beleegyezése nélkül írna át valamit a papírokon.

Milyen részei vannak az előfizetői szerződésnek, és mennyi időre lehet megkötni?

Az előfizetői szerződés két részből áll: az egyedi előfizetői szerződésből, amely többek között a szerződő felek adatait és a szolgáltatásokat tartalmazza, valamint az Általános Szerződési Feltételekből (ÁSZF), melyeket az NMHH rendszeresen ellenőriz.

A szerződést határozatlan, vagy 2 évnél nem hosszabb határozott időtartamra lehet megkötni.

A határozott tartam határozott idővel nem hosszabbodhat meg automatikusan. Üzleti előfizetők esetében lehetséges az ettől való eltérés.

Hogyan változtatható meg az előfizetői szerződés tartalma?

A szolgáltató egyoldalúan is megváltoztatja a szerződést, szigorú jogszabályi feltételek mellett. A szolgáltató 30 nappal a módosítások életbe lépése előtt tájékoztatnia kell a felhasználót a változásokról, illetve a szerzőséd felmondásának lehetőségéről.

A szolgáltató és az előfizető közösen is módosíthatja a szerződést, ezt bármelyik fél kezdeményezheti. Ha a módosítást a szolgáltató kezdeményezi, a módosításra kétoldalúan

csak akkor kerülhet sor, ha azt az előfizető elfogadja.

Egyoldalú szerződésmódosításkor az előfizetőnek nincs lehetősége nyilatkozni az elfogadásról, mert nem ajánlatot kap, hanem mindössze értesítést arról, hogy a szerződés egyes feltételei megváltoznak.

Ha az előfizető nem akarja fenntartani az előfizetést, akkor a jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén felmondhatja a szerződést.

Mit tehet az előfizető, ha a szolgáltató módosítaná a szerződését, illetve emelné a díjakat? Hogyan kell a módosítási ajánlatot elfogadni, illetve visszautasítani?

Egyoldalú módosítás esetén, ha az előfizető nem kívánja előfizetését fenntartani a módosított feltételek mellett, az értesítéstől számított 15 napon belül felmondhatja a szerződést.

Kétoldalú módosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat esetén a felhasználónak szintén

15 nap áll a rendelkezésére az elfogadására vagy elutasítására.

Díjváltozásra vonatkozó módosítási ajánlat esetén, ha azt az előfizető nem kívánja elfogadni, erről 15 napon belül mindenképpen nyilatkoznia kell a szolgáltató felé. A nyilatkozattétel elmulasztása elfogadásnak minősül.

Mit tehet az előfizető, ha egyértelmű, kifejezett nyilatkozattal jelezte, hogy nem fogadja el a szolgáltató módosítási ajánlatát, de a szolgáltató mégis megváltoztatja a szerződését?

Ha a szolgáltató a díjak változására irányuló kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak megfelelően annak ellenére megváltoztatja a szerződés feltételeit, hogy azt az előfizető nyilatkozattal visszautasította, akkor az előfizető jogvita rendezését kezdeményezheti a szolgáltatónál.

Az NMHH csak a módosítás jogszerűségét vizsgálhatja, de az adott egyedi előfizetői szerződés sorsára a vizsgálat nem lesz kihatással, annak feltételeit nem változtathatja meg.

Bővebb tájékoztatás az NMHH ügyfélszolgálatától kérhető a 06/1/468-0673-as telefonszámon.