Megjósolja az app, ki a potenciális vevő

Leskó Norbert, Mini CRM a cég irodájában és a MÜPA elött 2014. augusztus 28-án
Leskó Norbert, a MiniCRM ügyvezetője
Vágólapra másolva!
Szerdán veszi át nyereményét Pozsonyban a MiniCRM, a Telekom üzleti appversenyének hazai és nemzetközi nyertese. A magyar kisvállalkozásnál azonban nem állt meg az élet, új fejlesztéseken, az ügyfélkör és a munkatársak bővítésén dolgoznak.
Vágólapra másolva!

A héten mutatja be legújabb fejlesztéseit a MiniCRM, amely felhőalapú marketing-, értékesítés-, ügyfélszolgálat- és számlázástámogató rendszert kínál sikeres kkv-k számára. Az egyik legújabb funkció egy olyan prediktív rendszer lesz, amely a B2B cégek marketingeszköztárát gyarapítja majd.

Megleshetjük Facebookon a leendő partnert

Ha beérkezik egy ajánlat, vagy érdeklődő, és rögzülnek az ügyfél adatai, a program azonnal lekéri az összes publikusan elérhető információt a vállalkozásról, s annak tagjairól, majd az adatok kielemzésével rangsorolja az ügyfelet. "Ez csupán egy pozitív kiemelés, nem kerülnek elutasításra azok az érdeklődők sem, akikkel a leendő együttműködés az adatok alapján nem tűnik gyümölcsözőnek. Hiszen az is lehet, hogy csak kevés nyilvános információ állt rendelkezésre a kiértékelésükhöz" - mondta Leskó Norbert, a MiniCRM ügyvezető igazgatója.

A rendszer csupán megjósolja, az elérhető adatok alapján melyik érdeklődő bír nagyobb potenciállal, melyikükkel érdemes a kapacitás és idő függvényében előbb foglalkozni, kire szánjanak több időt a munkatársak. A közösségi oldalak térhódításával pedig egyre több információhoz férhetünk hozzá.

A MiniCRM segítségével rangsorolhatjuk, jegyzetekkel is elláthatjuk az ügyféladatbázist Forrás: minicrm.hu

Központban a boldog ügyfél

Leskó ugyanakkor kiemeli, a fejlesztések terén továbbra is a minőség élvez állandó és elsődleges prioritást. A MiniCRM számára a boldog ügyfél a legfontosabb, éppen ezért is terveztek olyan alkalmazást, amely kielégíti a különböző vállalkozások igényeit: egyszerűen testreszabható, és könnyen kezelhető egy IT-szakember, vagy tanácsadó segítsége nélkül.

A MiniCRM nem csak ebben tér el a legtöbb ügyfélkapcsolat-kezelő rendszertől. Az alkalmazás automatikusan rendszerezi az ügyfeleket: a hírlevélre feliratkozó érdeklődőtől egészen a rendszeres vevőkig. Mint Leskó elmondja, mintegy 5-6 lépcsőt különböztetnek meg egy bizonyos vállalattal való kapcsolatrendszerben.

Az utánkövetés hangolásával és mérésével a cégnél tapasztalt hiányosságokra, és problémákra is fény derülhet. Riportokat készít az alkalmazás, amely nem csak a bevételt, de azt is tartalmazza, mely érdeklődőktől és hogyan esett el a cég, min kell változtatni ahhoz, hogy még több rendszeres vevőre tegyenek szert.

A riportok segítenek felismerni a hibákat, hogy mely érdeklődőket vesztettük el Forrás: minicrm.hu

Nem félnek a hackerektől

A naprakész ügyféladatbázist és teendőket a naptárban a felhasználók közösen kezelik, és bármikor megtekinthetik, mivel a MiniCRM nem csak asztali gépen, de okostelefonon és tableten is működik. A felhőszolgáltatásnak köszönhetően csak internetre és böngészőre van szükség eléréséhez. Amikor arról kérdezem az ügyvezetőt, hogy nem tart-e a még nagy elektronikai vállalatoknál tapasztalt hackertámadásoktól, Leskó úgy felel, folyamatosan keresik a legújabb, legjobb megoldásokat a hatalmas adathalmaz megóvására.

"Üzlettársam több mint egy évtizede IT-biztonsági szakértő, IT-biztonságtechnikai cégnél dolgozik a legnagyobb magyarországi vállalatoknak, vele közösen folyamatosan figyelemmel követjük a híreket, s keressük az újabb megoldásokat". Ugyanakkor Leskó úgy véli, amelyik adat el van mentve, akár asztali számítógépen, laptopon, mobileszközökön, vagy felhőtárhelyen, az védelemre szorul. "Mi próbáljuk a legjobb védelemmel ellátni szolgáltatásainkat. Egy átlagos laptop sokkal kevésbé védett és monitorozott, mint a MiniCRM".

A MiniCRM-nél többek között lehetőség van kétlépcsős azonosítás használatára, olyan egyedi monitorozó rendszert fejlesztettek hozzá, amely a visszaélés gyanús esetekben riaszt a megelőzés érdekében, illetve az ügyfelek figyelmét is felhívják a biztonsági kockázatokra.

A győzelem nem egyenlő a sikerrel

Szerdán Pozsonyban lesz szűk körben a Telekom nemzetközi appversenyének eredményhirdetése és díjátadója. Leskó és munkatársai már nagyon várják az eseményt, ahogy a nyereményben szereplő berlini látogatást is a Telekom innovációs laboratóriumában. A T-labsnál mintegy 400 tudós és szakértő, illetve 25 különböző országból érkezett fiatal vállalkozó dolgozik együtt, számos külföldi vállalkozást is sikeresen indítottak el útjára.

A MiniCRM ügyvezetője szerint azonban a verseny, és a nyeremény még nem hoz magával automatikus sikert. "A nemzetközi terjeszkedés egyértelműen a cél, hiszen minél több az ügyfél, az biztosítja a talpon maradást". Úgy véli ugyanakkor, hogy Magyarországon is van még potenciál, hiszen - mint az a Telekom felméréséből is kiderült - a kis- és középvállalkozások többsége, 96 százaléka még nem használ CRM-rendszert.

Az ügyfélkezelő programoknak akkor lesz szerepe, ha a vállalati szervezés és irányítás eléri természetes határait, amikor a cég elindul a siker útján, és kinővi magát. A CRM-rendszerek segítik a hosszúra duzzadt levelezések, a jegyzetek átláthatóságát, az ügyfelekkel való együttműködés követését, a projektek egyeztetését, leszervezését, a problémák és hibák jövőbeli kiküszöbölését.

Folyamatosan terjeszkedik a cég

A jobb kiszolgálás érdekében a MiniCRM-nél megkezdődött szeptemberben a létszámbővítés is, a csapat új ügyféltanácsadóval bővült, de keresnek még üzleti tanácsadót, fejlesztőt és growth hackert is. Leskó kiemeli, nem a végzettség a fő szempont. "A hozzáállás és az attitűd számít, olyan embert keresünk, aki szeretne tanulni, továbbképezni magát, előbbre jutni".

A MiniCRM bevétele tavaly 66 millió forint volt, az ügyvezető korábban azt nyilatkozta, idén a duplázás a cél. Mikor arról kérdezem, hol tartanak, Leskó azt mondja, jól haladnak. "Ugyan nyáron kicsit lassabb volt a haladás, de a szeptember visszahozza a lemaradást".

Az Origót kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.