Reklámok lepik el a Firefox böngészőt

mozilla firefox
Vágólapra másolva!
A magyarok kedvenc browserének nyitóképernyőjén fognak megjelenni a hirdetések.
Vágólapra másolva!

Az ingyenesen letölthető böngészőt fejlesztő Mozilla Alapítvány kedden az internetes hirdetéssel foglalkozó cégeket tömörítő iparági szervezet, az IAB éves ülésén jelentette be erről szóló terveit. A saját reklámok bevezetésével a fejlesztőknek az a célja, hogy függetlenítse magát az alapítvány működését javarészben fedező Google-tól, amely már sok éve saját böngészőt is fejleszt.

A reklámok bevezetésének terve azért volt váratlan, mert a Firefox fejlesztői tavaly még azzal vívták ki az online hirdetésekkel foglalkozó cégek ellenszenvét, hogy bejelentették böngésző új kiadásában alapbeállítás szerint blokkolják a bizonyos hirdetések által a gépen elhelyezett azonosítófájlokat - írja az Advertising Age szaklap.

A Mozilla blogbejegyzése szerint a reklámok nem böngészés közben, zavaró módon fognak megjelenni, hanem az új böngészőlap megnyitásakor felnyíló képernyőn. Itt egyébként a kedvencként megjelölt, vagy gyakran látogatott oldalak listája látható csempékhez hasonló elrendezésben.

Ezen a felületen fognak megjelenni a szponzorált tartalmak Forrás: Mozilla

A felületen a Mozilla saját szolgáltatásait is hirdetni fogja, de eladja majd az értékes helyet adott országokban vagy régiókban népszerű hírportáloknak, illetve szponzorált megjelenéseknek is helyet biztosít majd. Az ilyen jellegű tartalmakat egyébként külön jelezni fogják - ígéri a cég.

A Firefoxot fejlesztő Mozillával kötött megállapodása értelmében a Google évi 300 millió dollárt fizet a cégnek (cserébe a Firefoxban a Google az alapértelmezett kereső), ez a megállapodás azonban idén decemberben fog lejárni. Valószínűleg ezért akarja magát az alapítvány függetleníteni a keresőcégtől.

Bár az internetes mérések eltérő számokat mutatnak, a legtöbb globális statisztika szerint a Google Chrome jelenleg a legnépszerűbb böngésző. A Google nem csak a számítógépes böngészők között vezet, a mobilos forgalmat is tartalmazó statisztikák szerint is első helyen áll. Magyarországon egészen a közelmúltig a Firefox volt a népszerűbb, a Rankings.hu számai szerint azonban mostanra már a Chrome vezet 4 százalékkal a Firefox előtt. Az Origo olvasói közül a legtöbbnek még mindig a Mozilla szoftvere a kedvence.