Napok óta nem tud elindulni a netes GTA

Rockstar Games, GTA 5 online
Vágólapra másolva!
Három napja várnak a játékosok az eladási rekordokat megdöntő gengszterszimulátor internetes verziójára.
Vágólapra másolva!

A minden idők legnagyobb költségvetésével készült, hatalmas virtuális világban játszódó GTA V játékprogram igazi kasszasikernek bizonyult: nem csupán több százmillió dolláros fejlesztési költségeit hozta be három nap alatt, ennek többszörösét jelentő hasznot termelt kiadójának. A szeptember közepén megjelent konzoljátékkal az első hetekben csak egyedül lehetett játszani, mivel internetes játékmódja komoly előkészületeket igényelt, ezért a Grand Theft Auto Online névre keresztelt internetes szolgáltatás csak október elsején indult el.

Dacára a többhetes előkészületeknek, a játék internetes funkcióját már három napja nem tudja elérni a legtöbb vásárló, vagy csak az első oktatópályát tudják végigjátszani. Mások a már megkezdett játékaik mentéseit veszítették el. Az instabil működés miatt egyelőre a virtuális pénz vásárlását lehetővé mikrotranzakciókat sem lehet elérni a GTA Online-ban.

Egyelőre még nem lehet a barátokkal együtt bandázni a GTA V-ben Forrás: Rockstar Games

Maga az online szolgáltatás ugyan kiválasztható az Xbox 360 és Playstation 3 konzolok menüjéből, de a többjátékos mód különböző hibaüzenetekkel hárítja el a belépést. Hasonló problémákkal küzdött az idén tavasszal megjelent új Sim City városépítő szimulátor is, amelynek használatához internetkapcsolatra van szükség. A videojátékhoz kapcsolódóan egy iFruit nevű iOS-es appot is kiadtak, de a játék premierjekor egy-két napig a többek közt a játékban szereplő kutya kiképzését is biztosító alkalmazás teljesen használhatatlan volt. (Ráadásul a csak iOS-es appból egy vírust tartalmazó klón terjed Androidon.)

Bár a közösségi oldalon sok szitkozódó hozzászólást olvasni amiatt, hogy a GTA Online nem működik, a játékosok nem borultak ki annyira, mint a Sim City premierjekor. Az Origo által megkérdezett három magyar GTA-játékos is hiába próbálkozik a gengszterszimulátorban saját internetes bandát létrehozni, egyelőre egyikük sem tud csatlakozni a rendszerhez. Elmondásuk szerint azért nincsenek kiakadva a szerverek túlterheltsége miatt, mert még az egyjátékos történetnek sem értek a végére, az interneten pedig csak később akarnak majd játszani. Annak ideján a Sim Cityt a túlterheltség miatt egyáltalán nem lehetett elindítani.

A Guardian brit napilapnak a Mediatonic játékfejlesztő cég vezetője elmondta, hogy az online világban való játékhoz a hagyományos egymás elleni játékot biztosító programoknál nagyobb műszaki háttérre van szükség. Egy ilyen adatparkban egyes régiókat és célfeladatokat is szerverek sokasága szolgál ki, és ha bármelyik alrendszer túlterhelődik, az egész online játék használhatatlanná válik. Valószínűleg a GTA Online esetében is ez történik. A játék előző részének kisebb, kevesebb játékost bevonó virtuális világa még nem igényelt ekkora háttérszolgáltatást. A játékot készítő Rockstar cég szerint hetekig is eltarthat, mire képesek lesznek hibamentessé tenni az internetes játékmódot.