Negyvenezer forintot is érhet egy lájk

Vágólapra másolva!
Egy közösségi médiával foglalkozó cég szakértői megbecsülték, hogy hogy pontosan mekkora hasznot hozhat a cégeknek egyetlen elkötelezett rajongó a Facebookon:  egy menő divatcég lájkolása sokkal többet hozhat a hirdető konyhájára, mint egy tucatmárkáé - derül ki egy amerikai felmérésből.
Vágólapra másolva!

A közösségi reklámozással foglalkozó Syncapse munkatársai most pontosan is kiszámolták mennyit ér egy facebookos lájkolás egy vállalatnak. A marketing világában már régen ismeretes tény, hogy a különböző márkák bevételeinek nyolcvan százalékát a vásárlók húsz százaléka adja, ezeket az elkötelezett rajongókat kell minél jobban megszólítania a cégeknek. A gyártók és vállalkozások a Facebook segítségével most minden eddiginél pontosabb képet kaphatnak arról, hogy kik szeretik termékeiket, leginkább követőik aktivitása alapján. A Syncapse számításai szerint egy amerikai felhasználó lájkja a közösségi oldalon átlagosan 174 dollárt, azaz majdnem negyvenezer forintot ér, egy rajongó ennyi hasznot hozhat a hirdetőnek - legalábbis a Syncapse tanulmánya szerint.

Nem minden rajongó ér ugyanannyit

A tanulmány szerint 174 dolláros összeg egy átlagszám, a különböző márkák rajongói különböző értékűek: a vizsgálatban szereplő húsz márka közül a legtöbbet, 405 dollárt a Zara ruházati cég hívei érnek, míg a legkevesebbet, 70 dollárt a Coca-Cola márka rajongói. A különbség abból is adódik, hogy az egyes márkák termékei más árkategóriába esnek, egy márkás ruha többe kerül, mint egy doboz kóla, így a költés is arányosan növekszik. A szakértők szerint az alacsonyabb árú termékeket - például üdítőitalokat - gyártó cégek számára a követendő stratégia a rajongók Facebookján való mindennapos jelenlét, ezzel lehet ugyanis vásárlásra serkenteni a netezőket.

A Syncapse szerint a rajongók 43 százalékkal költenek többet kedvenc márkájuk termékeire vagy szolgáltatásaira, mint az el nem kötelezettek. A felmérés adatai arra is rávilágítottak, hogy a márkákat ismerősi körükbe felvevő rajongók 18 százalékkal elégedettebbek az adott márkával, mint azok, akik nem jelölik be a gyártót.

A közösségi szakértők szerint a lájkoló felhasználók a legjobb ügyfelek, ők ugyanis általában ismerőseikkel is megosztják az adott márkával szerzett pozitív tapasztalataikat, illetve a promóciós ajánlatokat is. Mivel a rajongók nem csupán többet költenek egy adott cég termékeire, de népszerűsítik is azokat ismerőseik között, átlagban öt órával több időt töltenek hetente a közösségi oldalon és tizennégy százalékkal többször osztanak meg információt. A hirdetőkből élő közösségi oldal számára ezért egyre fontosabbak felhasználói adatai, amelyeket egyre agresszívebben igyekszik megszerezni.