Vágólapra másolva!
Valódi mozgással irányítható a videojáték egy új fejlesztésnek köszönhetően. A játékosok akár testedzésként is felfoghatják a számítógépes lövöldözést.
Vágólapra másolva!

A virtuális térben való szabad mozgást lehetővé tévő eszközök fejlesztése régóta zajlik, az eddigi megoldások azonban elég költségesek voltak és gyakran külön szobát kellett fenntartani számukra. A Virtuix nevű amerikai cégnek azonban elképzelhető, hogy sikerült megalkotnia a megfelelő eszközt, ami megfizethető és nem is foglal sok helyet.

Egy Kinectből és egy speciális futópadból áll a játékvezérlő Forrás: Virtuix



Az Omni futópad segítségével 360 fokban forogva közlekedhetnek a felhasználók a különböző virtuális terekben, legyenek azok játékok, edző- vagy éppen kiképzőprogramok. A gép akár fizikoterápiához is használható a fejlesztő szerint. A felhasználó szabadon futhat, oldalazhat és ugrálhat bármilyen irányba, nem kell félnie az eleséstől, mert a gép biztosan tartja a derekánál.


A Virtuix honlapján több lövöldözős játékon is bemutatják az eszközt, amelynek Kickstarter kampányát hamarosan elindítják. A felsőtest mozgásának felismerését egy Kinect végzi, így a szimulációt végző gép nem csupán a haladási irányt és sebességet tudja megállapítani. A fejlesztők mindezt egy nemrégiben elhíresült vírusvideóban látható virtuális szemüveggel kombinálták, amivel már csaknem megvalósítható a teljes mozgásszabadság a kibervilágban, mint ahogy azt 1992-ben a Fűnyíróember című filmben is elképzelték.