Saját keresőt és új hirdetéseket várnak a Facebooktól

Vágólapra másolva!
Magyar idő szerint este hétkor nagy bejelentésre készül a világ legnépszerűbb közösségi oldala. A szakértők saját keresőt, új típusú hirdetéseket várnak a Facebooktól, a saját okostelefon piacra dobására csak csekély esélyt látnak.
Vágólapra másolva!

A közösségi oldal a múlt héten küldött ki meghívókat a kaliforniai Menlo Parkban lévő új főhadiszállásán megrendezendő eseményre. Azt a cég még nem szellőztette meg, hogy mit kíván bejelenteni, a meghívókban csupán az szerepelt: "megmutatjuk, hogy mit építünk" - adta hírül a Washington Post amerikai napilap.

Keresőt várnak a Facebooktól

A Forbes amerikai üzleti lap több eltérő dolog bejelentését is valószínűnek tartja a közösségi oldal körül keringő pletykák alapján. Az egyik lehetőség a lap szerint, hogy a Facebook felvásárolja a Microsoft Atlas nevű internetes hirdetési hálózatát, és reklámok értékesítésére is használható keresőt indítana, amely komoly fegyver lenne kezében a rivális Google-lal szemben.

Forrás: Facebook
Facebook-fiók nélkül is lehet már használni a cég üzenőprogramját

A USA Today cikke szerint a Facebooknak valamilyen mobilhirdetési megoldással kell előrukkolnia, amely jelentősen növelné bevételeit. A cég okostelefonos kliensében néhány hónapja jelentek meg a szponzorált posztok, amelyek bevételt generálnak a Facebooknak. A lap szerint a Facebook az amerikai mobilhirdetési piacon már a Google-nál is jobban teljesít.

A Facebook-mobil nem valószínű...

Megoszlanak a vélemények arról, hogy a Facebook saját mobilszoftvert fog-e bejelenteni, de ezt sokan kizártnak tartják. Bár az erről szóló pletyka már régóta kering, maga Mark Zuckerberg, a szájt alapítója korábban maga is cáfolta ezt. A közösségi oldalnál dolgozóknak most az Androidra elérhető mobilkliensre kell koncentrálniuk: ezt nemrég teljesen újraírta a cég, új kiadása pedig sokkal fürgébb a korábbi verzióknál. Ennek ellenére egy amerikai távközlési elemző a USA Todaynek úgy nyilatkozott, szerinte még lenne piaca egy Facebook-mobilnak a Google és az Apple mellett is.

A CNBC amerikai tévécsatorna hírportálja szerint a keddi bejelentésre a Facebook nem invitált tévéstábokat, külső partnerek jelenlétét sem jelezte, és arra sem utalt, hogy élőben közvetítené az eseményt. Ez pedig azt sugallja, hogy semmiképp nem egy saját okostelefonhoz hasonló látványos újdonságot fog bejelenteni.

Forrás: AFP/Nathan Alliard
A PC-ről a mobil felé mozdulnak

...mobilos újítás viszont igen

Arra viszont több szakértő is komoly esélyt lát, hogy ha nem is saját mobilt, de valamilyen okostelefonokkal kapcsolatos újítást jelent be a cég. Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője tavaly ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a közösségi oldal új stratégiája az, hogy minden újítását először a mobilplatformon vezeti be - ezt ugyanis egyre többen használják. A Piper Jaffray befektetőcég elemzője, Gene Munster akkor sem lenne meglepve, ha kedden csupán kisebb fejlesztéseket jelent be a cég, bár a Facebook korábban nem rendezett ilyenek miatt külön sajtóeseményeket.

A Facebook kénytelen folyamatosan újítani, hogy szolgáltatásai érdekek maradjon felhasználói számára. A Guardian brit napilap beszámolója szerint az Egyesült Királyságban decemberben mintegy hatszázezer fővel csökkent a közösségi portál felhasználóinak száma. Abból a tíz országból, ahol a Facebook a legnépszerűbb, csak az Egyesült Királyságban tapasztalták a felhasználók számának legnagyobb mértékű csökkenését.