Az európai fejlesztésű szupergép első felszállását élőben az Airbus Toulouse-i üzemének több mint tízezer nézője követhette nyomon, de a cég külön honlapot is indított az első út közvetítéséhez, amelyen utólag is visszanézhető a felszállás.
Az A350-es első tesztútjának legénysége hat főnyi brit és francia szakemberekből állt, akik közül ketten korábban vadászpilótaként dolgoztak, a többiek pedig repülőmérnökök. Az első úton Peter Chandler, az Airbus vezető tesztpilótája, és Guy Magrin tesztpilóta vezetik az utasszállítót - olvasható a gyártó közleményében.
Nézze meg az A350 első útját! (Egy órához érdemes tekerni a videón.)
A narancssárga overállt viselő pilóták az első útra ejtőernyőt is vittek magukkal. A Euronews beszámolója szerint az óriásgép első repülése során a fedélzeten elhelyezett extra berendezésekkel számos paramétert folyamatosan rögzítették. Az A350 XWB repülőgép délután 2 óra után nem sokkal landolt a Toulouse-Blagnac repülőtéren négy óra és öt perc repülést követően.
Az Airbus közlése szerint az óriásgép tesztelését egy ötgépes flottával fogják végezni, melyek összesen 2500 órát töltenek majd a levegőben. Ha minden tesztet sikerrel abszolvál az A350-es, akkor már a jövő év második felében megteheti első menetrendszerinti útját a Qatar Airways járatain.
Az A350-es fejlesztése több mint nyolc évet vett igénybe, és mintegy 11 milliárd euróba került az Airbusnak. Az óriási méretű utasszállító repülőgép a gyártó szerint gazdaságosabban üzemeltethető amerikai vetélytársánál, mivel nagy szakítószilárdságú, ám rendkívül könnyű kompozitanyagokból készült a gépteste. A tömeg csökkentésével a kerozinfogyasztás csökken, az elérhető hatótávolság pedig nő. A hat százalékkal alacsonyabb fogyasztása mellett szélesebb törzsének köszönhetően komfortosabb utasteret biztosíthat a Dreamlinernél. Korábbi cikkünkben részletesen olvashat a típusról.
A típusától függően 270 vagy 350 utas szállítására alkalmas Airbus A350 iránt a gép optimális tulajdonságai nyomán már azt megelőzően nagy érdeklődés mutatkozott, hogy a repülőgép egyszer is felszállt volna: már a tesztutat megelőzően 613 repülőgépre adtak le megrendelést az Airbusnál légitársaságok.
Kíváncsi az Airbus A350 további sorsára? Kövesse a Techbázist a Facebookon is!