Az Európai Űrügynökség drónjátékot ad ki

ESA drón játék
Vágólapra másolva!
IPhone-os drónjátékot ad ki az Európai Űrügynökség. A szoftvert olyan adatokat fog gyűjteni, amivel okosabb mesterséges intelligenciákat lehet képezni.
Vágólapra másolva!

Játékosok adatai segíthetik hozzá az Európai Űrügynökséget (ESA) egy sokkal megbízhatóbb, automatikusan működő dokkolóprogramhoz - adta hírül a Wired technológiai magazin brit kiadása. Az adatgyűjtést az ESA által kiadott, Parrot drónokhoz fejlesztett játék végzi majd.


Astro Drone-nak hívják az űrügynökség első iPhone játékát. A program futtatásához nem csak egy Apple-telefonra van szükség, hanem az [origo] által is tesztelt drón is elengedhetetlen. A játékos feladata egyszerű, minél simábban, minél pontosabban kell megközelítenie egy falra ragasztott azonosítócsíkot. A pontszám a dokkolás finomságától és a célzás pontosságától függ.

Azt látják, amit egy űrhajós

A játék a kibővített valóság (AR) technológián alapul. Ahol a drón kamerája a falra ragasztot jelet látja, oda az iPhone-on futó szoftver a Nemzetközi Űrállomás dokkját rajzolja ki. A felhasználónak tehát nem holmi színes csíkokat kell megközelítenie, hanem az ISS-t látja a kijelzőjén.

IPhone-on és iPaden is fut a dokkolós játék Forrás: ESA



Az Astro Drone szoftver rögzíti és feltölti az összes szimulált dokkolás adatait. Az ESA tudósai azt remélik, hogy emberi pilóták navigációja alapján be lehet tanítani mesterséges intelligenciákat, hogy jobban tudjanak manőverezni.

Azért döntött a drónos iPhone játék fejlesztése mellett az ESA, mert nem láttak más módszert, amivel ilyen mennyiségű dokkolási adatot lehet beszerezni. Ha a program sikerrel jár, akkor elkészítik egy 2014-es tudományos küldetés, az ESA Rosetta szondájának és a 67P/Csurjumov-Geraszimenko-üstökös találkozásának szimulációját is.