Százhúszt kilométert kell repülnie a Gokurakutombo nevű géppel egy japán csapat pilótájának ahhoz, hogy bekerülhessenek a Guinness Rekordok Könyvébe. Ez a távolság már száz éve sem számított nagy teljesítménynek. A feladat nehézsége azonban, hogy a pilótának végig kell pedáloznia a távot, ugyanis a gép az emberi erővel hajtott repülők versenyében indul.
A gép alapanyaga a mindennapokban a panelházak külső szigetőanyagaként megjelenő polisztirén és szénszálas műanyag. A szilárd, könnyű anyagok tették lehetővé, hogy a Gokurakutombo nevű gép tömege csupán 37 kilogramm legyen. A kis tömeghez óriási szárnyak tartoznak: fesztávolságuk 35,6 méter, feleakkora, mint a négyszáz utast is elszállító Boeing 747-es Jumbo Jet szárnyaié.
"Az alapoktól építettük fel a gépet úgy, hogy képes legyen a világrekord megdöntésére" - mondta Sihnsuke Yano, a tíz mérnökből és önkéntesből álló csapat vezetője az AFP hírügynökségnek. A Yamaha motorgyártó támogatásával működő csapat gépe jövő tavasszal a Fuji hegy lábától fog felszállni. A helyszínt úgy választották ki, hogy a rekordkísérletet a felszálló légáramlatok is segítsék.
Az előzetes számítások szerint a rekord megdöntéséhez több mint négy óra repülésre van szükség. A csapat vezetője szerint profi biciklistára van szükség ahhoz, hogy a 120 kilométeres repülés sikerrel járjon.
Olimpikon hajtotta az MIT repülőgépét is 1988-ban
Az emberi erővel hajtott repülőgépek távolsági rekordja viszonylag régen változatlan. Az amerikai MIT műszaki egyetem csapata által épített Daedalus nevű gép 1988 áprilisában tette meg 115 kilométeres repülését. A gépet egy profi biciklista, a görög olimpiai csapat tagja, Kanellos Kanellopoulos hajtotta.