A Twitter azt is tudja, mikor alszunk

Vágólapra másolva!
New Yorkban ugyanannyit posztolnak munka közben, mint szabadidőben, Sao Paolóban délután szinte mindenki alszik egy órát, Isztambulban pedig sokat buliznak augusztusban. A felhasználói aktivitások alapján olyan információkra lehet következtetni, amik megkönnyíthetik a hirdetők dolgát.
Vágólapra másolva!

A száznegyven karakteres szöveges üzenetek publikálását biztosító Twitter fejlesztői nemrég meglepő statisztikával rukkolt elő blogjukban. Miguel Rios és Jimmy Lin négy világváros felhasználóinak aktivitását összegezte, a kapott adatokból pedig olyan dolgokra is következtetni tudtak, hogy az adott településen miként élnek az emberek, mikor mennyit alszanak. Az eredményeket kizárólag a mikroblogon közzétett bejegyzések időpontjainak és helyszíneinek elemzéséből nyerték ki.

A fejlesztők statisztikái szerint a legnagyobb török városnak számító Isztambulban a Twitter-felhasználók nem aludtak annyit augusztusban, mint az év többi hónapjában. Riosék azt is megállapították, hogy a gyakori éjszakázás oka az volt, hogy a felhasználók zöme estéit a város Istiklal Avnue nevű szórakozósugárútján töltötték. A brazil Sao Paolo nevű város felhasználóinál pedig szépen kirajzolódik az ebéd utáni szieszta képe, ekkor ugyanis egy-másfél órára mindenki elhallgat, mielőtt ismét megkezdené az üzenetek küldését.

Forrás: twitter
Forrás: twitter

New York felhasználóiról nem tudtak meglepőt mondani a mérnökök, mert munka és szabadidő teljesen összefolyik a város lakóinak twitteres aktivitása alapján. Ébredéstől lefekvésig ugyanannyit posztolnak, mindegy, hogy a munkahelyükön, vagy a moziban ülnek. Ennek éppen az ellenkezőjét figyelték meg Tokió lakóinál, akik munkaidőben alig-alig írnak ki valamit, viszont koraeste nekilátnak a tweetelésnek.

A New York Times egyik blogja szerint az ilyen statisztikák - bár nem okoznak óriási meglepetéseket - segítik a hirdetőket, hogy minél precízebben élesítsék reklámjaikat, illetve, hogy a nap mely szakaszaiban nincs értelme promótálniuk. A horribilis hirdetési összegeknél egy-egy óra is sokat jelenthet - írja az oldal. Nemrég a Facebook is hasonló statisztikával rukkolt elő: piros és kék színnel jelölték Észak-Amerika térképén a republikánus és demokrata szavazók elosztását, egy másikon pedig azt mutatják, hogy világszerte honnan hova járnak leggyakrabban nyaralni az emberek.