Kétperceként más kütyüt nyomogatnak a fiatalok

Vágólapra másolva!
Egy friss tanulmány szerint a mai digitális környezetben felnövő fiatalok napi rutinjuk során annak függvényében választanak kommunikációs eszközt, hogy épp milyen hangulatban vannak, vagy épp mennyire képesek odafigyelni.
Vágólapra másolva!

A Time magazin által készíttetett friss tanulmány szerint a mai fiatalok óránként huszonhét alkalommal váltanak médiumot - írja a The Verge amerikai technológiai hírportál. Ez azt jelenti, hogy a kutatás által digitális bennszülötteknek nevezett korosztály (akik szinte teljesen digitális környezetbe születtek) kétpercenként valami mást néznek vagy nyomogatnak.

A sűrű platform- és kommunikációs csatornaváltások a fiatalok egymással folytatott interakcióira is hatnak: a tanulmány szerint többségük nem mesél el egyszerre (mondjuk telefonon) egy sztorit, hanem több részletre bontva, így sms-ben, cseten vagy más kiszolgálón keresztül. A tanulmány arra is kitér, hogy a felnőtteket ennek ellenkezője jellemzni, még azok sem állnak át a töredékes kommunikációra, akik bár nem ebbe nőttek bele, de már évek óta sok elektronikus eszközt használ.

A különböző eszközök nemcsak tartalomfogyasztásra és kommunikációra, hanem a felhasználók hangulatszabályzóiként is funkcionálnak - áll a tanulmányban. A kutatás arra az eredményre jutott, hogy egy adott platform kiválasztása legtöbbször attól függ, hogy az egyénnek milyen kedve van, mennyire fáradt vagy éppen mennyire akar odafigyelni valamire.