Űrhajós játékot készít a Minecraft-milliomos

elite
Vágólapra másolva!
Alig volt grafikája, nem rendelkezett történettel, mégis világsikerré vált a túlélős Legohoz hasonló Minecraft videojáték. Alkotója, a közösségben Notch becenéven ismert Markus Persson következő programjával is próbára teszi a rajongókat: olyan sci-fi világban játszódó űrhajós játékot készít, amiben a játékosoknak kell programozni a hajót.
Vágólapra másolva!

Egy olyan távoli jövőben játszódik majd Markus "Notch" Persson következő játéka, ahol az űrverseny sosem ért véget. Az újabb rakétákat és űrállomásokat Föld körüli pályára juttató államokhoz hamarosan csatlakoztak az űrturista cégek és a gazdag civilek is. A háttértörténet szerint 1988-ban dobták piacra azt a számítógép vezérelte hibernáló cellát, ami a civilizáció bukását okozta. Egy programozási hiba helyett az emberek egy év helyett 281 trillió évnél is hosszabb alvásra kapcsolták az egységeiket. Mire felkeltek, a galaxis képe teljesen megváltozott, új fekete lyukak jelentek meg: ebben a világban kell majd boldogulniuk a játékosoknak.

Forrás: 0x10C forum
Programoznia is kell majd a játékosoknak a készülő játékban

A nem túl hangzatos 0x10C címet viselő játék messze van még attól, hogy elkészüljön, épp csak tervezgetik a világot, a játékos által vezérelhető hajókat és rendszereket. Valószínű azonban, hogy egy kőkemény, csak a legelszántabb játékosok által belakható program fog születni. Amikor először beszélt a terveiről, akkor Persson a nyolcvanas évek klasszikus űrszimulátorát, az Elite-et említette, mint a 0x10C szellemi elődjét.

Valóban kormányrúdhoz kerül a játékos

Előre lehet látni, hogy a játékosnak aktívan kell majd gazdálkodnia a hajó generátorának teljesítményével. A minden energiát a pajzsokba parancs azt is fogja jelenteni, hogy a hajtóművek vagy a számítógéprendszerek leállnak. A hajót vezérlő virtuális processzor terveit már kiadta a játékfejlesztő, erre kell majd programokat írni a játékosoknak, hogy hatékonyabbá tegyék hajójukat, vagy hogy legyen mivel foglalkozniuk egy hosszabb kitermelős küldetés közepette.

Forrás: [origo]
Az Elite című klasszikus kereskedős játék a 0x10C ihletője

A készülő játék felkeltette Persson rajongóinak a figyelmét. A 0x10C fórumán már arról beszélgetnek a leendő játékosok, hogy vajon lehet-e majd vírust írni a hajó számítógépére, illetve kiegészítőket terveznek a még nem is létező űreszközökhöz. A pezsgés láttán elképzelhetőnek tartjuk, hogy akár siker is lehet Persson borzasztóan bonyolultnak ható ötlete.

Építkezésből ötöst érdemel Persson

A tulajdonképpeni játékmenetről még alig tudni valamit. Várhatóan harccal és bányászattal vagy kereskedelemmel is előre lehet majd jutni a 0x10C-ben. A nagyszabású tervek komplex bolygórendszereket, mesterséges intelligencia által irányított gazdaságokat és játékosokat valamint többjátékos módot is ígérnek. Csupán az a kérdés, mikorra készül el Persson legújabb óriási projektje.

Forrás: 0x10C Forum
Még csak az alapokat írta meg Persson

A programozó előző játékát 2009-ben kezdte el fejleszteni, egy évvel később pedig már elég pénzt hozott ahhoz a legózós játék, hogy céget alapítsanak a fejlesztéshez, irodát béreljenek és új projektek után nézelődjön az alapító. A játék 2011-ben lépte át a tízmilliós felhasználószámot, és növekedés folytatódott az év során. Már több mint egy magyarországnyian játsszák Persson játékát. A 0x10C azért komoly ígéret, mert a programozó egyszer már fel tudott építeni egy olyan világot, ami játékosok millióit képes lekötni annak ellenére, hogy nem rendelkezik vonzó grafikával viszont óriási szabadságot ad az építkezni vágyó játékosoknak.